شماره: 2736 تاریخ : 1390/08/11-12:00:00

حسینی به جهرمی گفت،‌ به بانک مسکن برو

.تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :.. پس از اینکه برخی وزرای سابق در دولت دهم وزیر نشدند، احمدی‌نژاد به من گفت که آنها را به را به کار بگیر و جهرمی را به ریاست بانک صادرات بگذار! من به جهرمی گفتم به بانک م

 

 

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی گفت که آقای لاریجانی به من گفتند "آقای حجازی از دفتر رهبر انقلاب به وی زنگ زدند و گفته‌اند که آقا فرموده‌اند "من در استیضاح دخالت نمی‌کنم؛ این حق مجلس است" که در این لحظه توکلی برای تائید سخنانش رو به لاریجانی کرد و گفت: درست می‌گویم آقای لاریجانی؟

علی لاریجانی نیز در این لحظه خطاب به توکلی گفت: ‌بله درست است. در ادامه توکلی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه آخر ماه رمضان که همراه آقای احمدی‌نژاد، آقای لاریجانی و دوستان مجلس و دولت در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فرمودند "نمایندگی از شئون ولایت است و نماینده باید به عقل خود و با دقت رای دهد".

وی افزود: آقای حسینی در جریان توضیحات خود گفت که از مردم عذرخواهی می‌کنم البته بعد از سه ماه و پس از اینکه استیضاح‌شان شروع شد و پس از اینکه در جلسه کمیسیون اصل 90 پس از 4 ساعت صحبت برای اینکه استعفا دهد و یا عذرخواهی کند و زیر بار نرفت لذا امروز می‌گوید "آقای احمدی‌نژاد دیشب به من سفارش کرده است که عذرخواهی کنم‌" که این عذرخواهی به هیچ دردی نمی‌خورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین حسینی گفت "اگر مجددا مورد اعتماد شما نمایندگان قرار گرفتم، سعی می‌کنم که جبران کنم" که باید به ایشان گفت چرا باید به یک فرد دو بار مهلت داد؟

توکلی همچنین تاکید کرد: ما کسی را محاکمه قضایی نمی‌کنیم چرا‌که حکم قضاوتی با حکم نظارتی تفاوت دارد. ما نمایندگان مردم هستیم و قسم خورده‌ایم که اعمال قوه مقننه کنیم نه اعمال قوه قضائیه و سوم اینکه حسینی به صراحت گفت "من مجرم نیستم اما مسئول هستم" که باید بگویم استیضاح نیز برای سلب مسئولیت است و کار دیگری قرار نیست‌ انجام شود. وی افزود:‌ یک قاضی باتجربه رئیس کمیسیون اصل 90 است و با تمام دقت‌هایی که اعمال کرده است، صراحتا تمام وزارت اقتصاد و دارایی از وزیر گرفته تا معاونین و مدیران کل را مقصر تشخیص داده است.

توکلی اضافه کرد: حسینی در خصوص آقای بهمن وکیلی گفت "‌خانواده وی در التهاب هستند" لذا باید بگویم این گروه حدود 5 هزار میلیارد تومان پول جابجا کرده است که 3 هزار و 600میلیارد تومان آن همچنان مانده است‌ لذا باید بپرسم با این پول چند هزار خانواده از التهاب خارج می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: فقیرانی که آقای احمدی‌نژاد دلسوزی آنها را می‌کند و برای انتقال بودجه به اقصی نقاط کشور بسیار زحمت کشیده، با این مبالغ تمام مشکلات‌شان حل می‌شود.

این نماینده موافق استیضاح حسینی با بیان اینکه استیضاح حق ما نمایندگان است، گفت: آقای همتی گل سفیدی خواهرزاده حمید پورمحمدی با یک لیسانس فراگیر پیام نور واحد شاهین‌شهر به سفارش دایی خود استخدام می‌شود و بدون هیچ تخصصی به بانک توسعه صادرات می‌رود و از آنجا به کاراکاس می‌رود.

احمد توکلی با بیان اینکه همتی گل‌سفیدی فردی مجرد، بی‌سواد و با معدل 13 است که حتی زبان انگلیسی نیز بلد نیست، گفت: اما این فرد 3 سال به عنوان نماینده این بانک در آن کشور می‌ماند و پس از این مدت که ماموریتش به پایان رسید و برگشت دوباره آقای وکیلی به وی حکم می‌دهد و او را عضو هیئت مدیره بانک توسعه بین‌الملل که زیرمجموعه بانک توسعه صادرات است، منصوب می‌کند. وی با بیان اینکه حسینی از ما پرسید "آیا شما می‌پذیرید من از تابعیت دوگانه خاوری مطلع بودم؟"، اضافه کرد: بله من مطمئنم که شما مطلع بودید و شاهد آن این است که وقتی در یک اداره سطح پایین در یک شهرستان یک آبدارچی می‌خواهند استخدام کنند، همه جور تحقیقی در خصوص وی انجام می‌دهند.

‌این نماینده تهران اضافه کرد: خود حسینی در جلسه کمیسیون گفت "من خاوری را از کانادا دعوت کردم به ایران بیاید" همچنین خاوری نیز در جلسه معارفه خود گفت "من برای خدمت به وطنم از کانادا به ایران آمده‌ام" لذا شما می‌دانستید که خانواده خاوری در کانادا هستند.‌ نماینده مردم تهران در خانه ملت خطاب به حسینی افزود: همچنین خاوری در طول دوسال گذشته به طور متوسط ماهی یک بار سفر خارج از کشور داشته است‌‌ لذا چه طور ممکن است شما خبر نداشته باشید و شما حتی از خودتان نپرسیدید که این فرد چرا ماهی یکبار به سفر خارجی می‌رود.

توکلی با اشاره به تیتر روزنامه‌ای که در سال 88 هشدار داده بود که خاوری تابعیت دوگانه دارد، گفت: چه طور روابط عمومی شما که زیر نظر مستقیم شما فعالیت می‌کند، نفهمیده و به شما نگفته است که این فرد تابعیت دوگانه دارد. وی در خصوص جمله حسینی که گفته بود "من از این موضوع اطلاع نداشتم"، گفت: من اکنون به شما یادآوری می‌کنم؛ در کمیسیون اصل 90 من 3-4 نامه را به عنوان سند ذکر کرده‌ام و گفتم مشاور شما و مدیر‌کل بازرسی شما در تاریخ‌های متفاوتی به شما خبر داده است که شرکت امیرمنصور آریا بدهی‌های سنگین دارد و 90 درصد سهام ملی شرکت فولاد را خریده است اما هیچ توجهی به این موضوع نشده است.

نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنانش با بیان اینکه حسینی فردی را به عنوان مدیر عامل بانک صادرات انتخاب کرده است که حقایق را از او کتمان می‌کند، تصریح کرد: حسینی جهرمی را به عنوان چشم خود در بانک صادرات گذاشته و وقتی این چشم به مغز خبر نمی‌دهد، یعنی اینکه این فرد خائن است و اگر هم این فرد به حسینی خبر داده است پس چرا اقدامی انجام نشده و اکنون در مجلس می‌گوید که من اطلاع نداشته‌ام.

توکلی در ادامه با اشاره به اسناد برخی تخلفات گروه آریا تاکید کرد: بر اساس نامه‌های بسیاری که از سوی مشاوره وزیر و مدیر کل بازرسی وزارتخانه به حسینی داده می‌شد، وزیر اقتصاد باید از این تخلفات با خبر می‌بود و اگر با خبر نشده است، وزیر مقصر است و تخلف کرده که از حیطه کاری خود باخبر نبوده. وی با ابراز تاسف از سخنان لاریجانی در مخالفت با استیضاح حسینی گفت: متاسفم که لاریجانی وقتی می‌خواهد استدلال کند، می‌گوید ما مشروط رای می‌دهیم و فهرستی از شرایط وزارتخانه را که شرایط ذاتی وزیر است و انجام نشده است‌ را به او می‌دهیم تا او انجام دهد.

نماینده تهران ادامه داد: حسینی امروز در صحن مجلس دو دروغ به نمایندگان گفت و صدای او نیز در دست من موجود است. حسینی راجع به خاوری گفت "مگر من در تهران بودم که وساطت کنم" که باید بگویم شما به خود بنده گفتید، با آقای خاوری در اهواز برخورد بدی شد و خاوری با ناراحتی با من تماس گرفت و من از خارج تلفن کردم به آقای بختیاری و ایشان نیز وساطت کردند تا خاوری را اخراج نکنند.

توکلی افزود: شما می‌گویید که من با راستگویی حرف می‌زنم و قسم جلاله می‌خورید، حالا من از شما می‌پرسم این راستگویی است؟ وی در خصوص دروغ دوم وزیر اقتصاد گفت: حسینی گفته "مگر من به جهرمی حکم انتصاب داده‌ام؛ من چه کاره بانک صادرات هستم" که باید بگویم حسینی به شخص بنده و آقای عبدالهی در کمیسیون اصل 90 گفت "پس از اینکه برخی افراد در دولت دوم وزیر نشدند، احمدی‌نژاد به من گفت که آنها را به کار بگیر و جهرمی را به ریاست بانک صادرات بگذار، که من به جهرمی گفتم به بانک مسکن برو که گفت نمی‌روم و من رفتم کار را درست کردم".

این نماینده مجلس در ادامه صدای ضبط شده حسینی در جلسه کمیسیون اصل 90 را در صحن مجلس پخش کرد و تاکید کرد: وزیری که در مقابل نمایندگان مجلس خلاف واقع می‌گوید، اگر تمام کارهایش گل باشد باز هم صلاحیت ندارد لذا دروغ گفته است و باید استیضاح وی رای بیاورد.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2736.bos