شماره: 2704 تاریخ : 1390/08/10-12:00:00

طرح سؤال از رئیس ‌جمهور به مصلحت نظام نیست

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سؤال از رئیس ‌جمهور به مصلحت نظام نیست، گفت: در حال حاضر دشمن بیش از پیش به دنبال ایجاد اختلاف و نفاق میان صفوف مس

 به گزارش بانک و صنعت، غلامرضا اسداللهی  اظهار داشت: با وجود اینکه طرح سؤال و استیضاح از وظایف و حقوق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است اما برای انجام چنین اموری در وهله اول باید موقعیت‌سنجی کرده و شرایط داخلی و خارجی کشور را در نظر گرفت.
نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، موج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه، نقش ایران در هدایت و الهام بخشی به این جریانات و همچنین طرح سناریوی جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، شرایط برای طرح سئوال از رئیس‌جمهور فراهم نیست.
اسداللهی ضمن تاکید بر نامناسب بودن موقعیت برای طرح چنین مسائلی ادامه داد: در شرایط کنونی و با وجود مسائل و مشکلات موجود، طرح سؤال از رئیس‌جمهور به مصلحت نظام نیست و از نمایندگان مجلس انتظار موقعیت سنجی و حساسیت بیستری نسبت به مواردی از این دست می‌رود.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز کشور در حال حاضر وحدت مسئولان در سایه همکاری برادرانه و دلسوزانه و پرهیز از تریبون کردن چنین مسائلی ست.
وی افزود: سیاسی جلوه‌دادن طرح سوال از رئیس جمهور و اجازه برداشت‌های مغرضانه سیاسی از این مسئله به دشمنان در خارج از کشور و جریان‌های انحرافی موجود در داخل کشور برخلاف نیاز کشور از مسئولان است.
نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر دشمن بیش از پیش به دنبال ایجاد اختلاف و نفاق میان صفوف مسئولان کشور و میان کشور‌های اسلامی و مسلمانان است و این موقعیت توجه و حساسیت بیشتر نمایندگان مجلس را در ارتباط با برخورد و پیگیری این مسئله طلب می‌کند.
وی ضمن اشاره به مهیا نبودن شرایط طرح سئوال افزود: ایفا کردن هر حقی نیاز به فراهم کردن شرایط خاص خود را دارد و با وجود حق و نقش قانونی مجلس در راستای طرح سؤال‌ از رئیس جمهور، در حال حاضر این شرایط خاص برای طرح سؤال وجود ندارد.
اسداللهی همچنین در ارتباط با وحدت اصولگرایان و نقش جبهه پایداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعضای جبهه پایداری از افراد دلسوخته و دلسوز نظام هستند که به دلایلی از نظر ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار‌نظر در این ‌ارتباط‌ را موکول به آینده کرد و افزود: هنوز برای اظهار‌نظر قطعی در مورد چگونگی نقش جبهه پایداری در روند وحدت یا افتراق اصولگرایان زود است و عملکرد آن در آینده می‌تواند نشان دهنده میزان اثر گذاری این جبهه در جهت وفاق یا افتراق باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2704.bos