شماره: 2690 تاریخ : 1390/08/09-12:00:00

راهکار حل نقطه ضعف شهر های جدید

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که شهرهای جدید نقطه‌ ضعفی ندارند، اما یقینا قابل مقایسه با تهران نیستند، ‌گفت: نقطه‌ی ضعفی نمی‌بینم که در شهرهای پرند، پردیس، هشت

 

.

مهندس جمشید نورصالحی- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید - در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید حاضر به زندگی در شهرهای جدید هستید؟، اظهار کرد: حاضر به زندگی در شهرهای جدید هستم و نقطه‌ی ضعفی نمی‌بینم که در شهرهای پرند، پردیس، هشتگرد زندگی نکنم به جز این‌که محل کارم فاصله بسیار زیادی با این شهرهای جدید دارد. وی با اشاره به این‌که برای سکونت در این شهرها باید بعد مسافت را طی کنم، خاطرنشان کرد: این شهرها نقطه‌ ضعفی ندارند، اما یقینا قابل مقایسه با تهران نیستند.

نورصالحی با تاکید بر این‌که به طور کلی شهرهای جدید با شهرهای مادر قابل مقایسه نیستند، گفت: امیدواریم با تکمیل خدمات به ویژه حمل‌ونقل، تردیدی برای سکونت در این شهرها وجود نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره‌ی انتقاد کارشناسان نسبت به فقدان بستر اشتغال در شهرهای جدید، تصریح کرد: با توجه به طرح جامع شهرها، هیچ شهر جدیدی نیست که مراکز کارگاهی و صنعتی در کنار آن پیش‌بینی نشده باشد. وی با اشاره به این‌که برخی از این مراکز راه‌اندازی شده‌اند، تصریح کرد: در برخی موارد شاغلان شهرک‌های صنعتی ساکنان شهرهای جدید هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این‌که به‌طور قطع بخشی از جمعیت پرند را شاغلان فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند بود، گفت: سکونت در شهرهای جدید برای افرادی که محل کارشان در اطراف شهرهای جدید است، مزیت بیشتری دارد و به تدریج با گران‌ و آزاد‌شدن سوخت، هر کسی محل سکونت خود را در اطراف محل اشتغالش انتخاب می‌کند.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2690.bos