شماره: 2684 تاریخ : 1390/08/09-12:00:00

تحلیلی بر دیدار داماش و پرسپولیس

باشگاه نصرتی را یک فصل از بازی محروم و 15 درصد از قرار دادش را کسر کرد و شیث رضایی هم چهار جلسه محروم و 15 درصد کسر قرار داد و نقره داغ شد.

تیم پرسپولیس که در بازی های قبلی خود با ناکامی های زیادی مواجه بود و موقعیت سرمربی این تیم به خطر افتاده بود، سرانجام موفق شد، در رشت یک پیروزی مقابل داماش گیلان به دست آورد.

 تیم پرسپولیس که در بازی های قبلی خود با ناکامی های زیادی مواجه بود و موقعیت سرمربی این تیم به خطر افتاده بود، سرانجام موفق شد، در رشت یک پیروزی مقابل داماش گیلان به دست آورد.   بازی به قضاوت محسن ترکی در هوایی سرد و بارانی انجام شد و طرفداران دو تیم طرفداران دو تیم ورزشگاه سردار جنگل را پر کرده بودند وسرخپوشان پایتخت توانستند به سختی 3 بر 2 تیم میزبان را شکست داده و چند پله وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشد. گل های تیم پرسپولیس در دقایق 15 ، 48 و 87 توسط وحید هاشمیان ، هادی نوروی و محمد نوری به ثمر رسید و داماش گیلان نیز در دقیقه های 22 و 59 به وسیله محمد غلامی و سیدرضا چاووشی صاحب 2 گل شد. با این موفقیت سرخپوشان ، پایتخت تا حدی خیال استیلی راحت شد. استیلی که در هفته های اخیر فشاری بسیاری زیادی را از سوی مردم و مسوولان باشگاه متحل شده بود، در این بازی ار همه بازیکنان شاخص خود استفاده کرد و فقط به کسب 3 امتیاز می اندیشید که چنین شد.

باخت حق داماش نبود....

ابراهیم قاسم پور ، سرمربی تیم داماش گیلان که بازیکنانش بسیار خوب ظاهر شدند، برغم باخت مقابل تیم مهمان از بازی تیمش راضی بود ، اما  انتظار داشت با پیروزی های پیاپی این تیم در لیگ برتر و رقابت های جام حذفی باشگاهی ایران، دیدار را با پیروزی به پایان برساند. به هر روی داماش که این روزها به علت مشکلات مالی ناشی از بسته شدن حساب های این باشگاه با مشکلات خاص خود مواجه است، جایگاه خوبی در جدول دارد و چشم به بازی های آینده خواهد داشت.

 

 

   

 

  .

پرسپولیس که در نیمه دوم علی کریمی را در ترکیب خود نداشت خیلی زود در دقیقه سوم این نیمه توسط هادی نوروزی به گل رسید. نوروزی ارسال غلامرضا رضایی از جناح راست را با ضربه سر به تور دروازه داماش رساند و سرخپوشان را برای دومین بار از میزبان آبی پوش پیش انداخت.

بازی با برتری 2 بر یک پرسپولیس دنبال می شد تا اینکه در دقیقه 60 افشین چاوشی گل دوم را به ثمر رساند. این بار محمد غلامی در نقش سازنده گل ظاهر شد و با ارسالی از جناح چپ افشین چاوشی را در آستانه دروازه پرسپولیس صاحب توپ کرد تا او با بغل پا گل دوم داماش را به ثمر برساند.

پرسپولیس که برای رسیدن به پیروزی اشتهایی بیشتر از تیم داماش داشت در فاصله 2 دقیقه مانده به پایان بازی توسط محمد نوری به گل رسید. نوری پاس عمقی هادی نوروزی را صاحب شد و با نفوذ به عمق دفاع داماش گل سوم را به ثمر رساند. با این گل پرسپولیس به سه امتیازی ارزشمند در خانه داماش رسید و استیلی فعلا از گزند حملات منتقدان دور ماند.

پرسپولیس با شکست داماش 16 امتیازی شد و تا رده هفتم جدول رده بندی لیگ برتر بالا آمد، تیم داماش که بالاخره با ابراهیم قاسمپور طعم تلخ شکست را چشید نیز تا رده نهم جدول پایین آمد.

محسن ترکی در دیدار داماش گیلان - پرسپولیس به علیرضا نظیف کار از تیم داماش و علی کریمی، حسین بادامکی، محمد نصرتی و مازیار زارع از تیم پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:علیرضا حقیقی، مجتبی شیری، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، مازیار زارع، محمد نصرتی، حسین بادامکی، علی کریمی( از دقیقه 46هادی نوروزی)، محمد نوری، غلامرضا رضایی( از دقیقه 92امیرحسین فشنگچی) و وحید هاشمیان
سرمربی: حمید استیلی
ترکیب داماش گیلان:میلاد فراهانی، محمدرضا مهدوی، مصطفی حاجتی، ابوذر رحیمی، عباس آقایی، آلوز، میلاد زنیدپور، مهدی مهدوی کیا، افشین چاووشی، محمد غلامی و علیرضا نظیف کار
سرمربی: ابراهیم قاسمپور

پرسپولیس که زمانی تیم بزرگی بود، برخی از بازیکنان آن با زدن هر گل به داماش که البته در مقابل آن یک گل دریافت می کردند!، چنان احساساتی می شدند که گویی به منچستر سه گل زده اند و همین شادی های بی مورد و احساساثی و البته نبود اخلاق در درون تیم موجب شد تا حرکت های زشتی از بازیکنان سر بزند. سرخپوشان که هنوز سرمست از این برد بودند، به یکباره خود را در چارچوب و چنبره تنبیه های باشگاه و کمیته انضباطی دیدند. باشگاه نصرتی را یک فصل از بازی محروم و 15 درصد از قرار دادش را کسر کرد و شیث رضایی هم چهار جلسه محروم و 15 درصد کسر قرار داد و نقره داغ شد. مسوول کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم گفت که برخورد قاطعی با بازیکنان خاطی به علت حرکت های زشت آن ها در زمین خواهد شد. به هر روی پرسپولیسی ها که عرق شادی آن ها خشک نشده بود، به واقع یک شکست دیگر را در حوزه اخلاق  به دنبال شکست های تیمی در چند هفته گذشته کسب کردند و این مساله برای تیمی همچون پرسپولیس تاسف بار است. سه بازیکن از بازیکنان این تیم گیلانی هستند و متاسفانه بازیکنان گیلانی تیم بیش از دیگران شادی کردند تا آن حد که عنان از دستشان در رفت و مرتکب حرکت های زشت شدند. به امید روزی که باشگاه ها و بازیکنان ما که الگوی نوجوانان و جوانان هستند، شان و جایگاه خود را حفظ کرده و بدانند هر سخن و هر نکته مکانی دارد و جلوی این همه تماشاگر نباید چنین حرکاتی را از خود بروز بدهند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2684.bos