شماره: 2653 تاریخ : 1390/08/07-12:00:00

برای ورود به مجلس،

برخی پول های بی حساب و کتاب خرج می کنند

وی تصریح کرد، از مناطق آزاد می‌گیرند و معلوم نیست از کجا می‌گیرند که حساب و کتاب ندارد و هر طوری می‌خواهند کم و زیاد می‌کنند البته این مسائل در قبل هم بوده و بیشتر هم خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان گفت: رهبری در باره انتخابات قبلاً نیز گفتند که مردم نباید به کسانی که وابسته به مراکز قدرت و ثروت هستند رای بدهند. برخی از مدت‌ها قبل پول‌های بی‌حساب را

به گزارش روز شنبه بانک و صنعت،  آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی تهران با اشاره به رویداد‌های هفته در ابتدا به زلزله ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: این زلزله برای ما جای تاسف و غصه است، و هر کسی که می‌تواند باید به آنها کمک کند.

وی ضمن اشاره به ایام ذیحجه و لزوم قدردانی این ایام، به سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه پرداخت و گفت: سفر مقام معظم رهبری، انصافا سفر بسیار ارزنده‌ای بود. از رهبری تشکر می‌کنیم که ۹ روز وقت گذاشتند و به این استان محروم و جنگ‌زده‌ رسیدگی فرمودند. مردم نیز نشان دادند که وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به چند محور از سخنان رهبری در این سفر گفت: نظام هرچه دارد و هر پیروزی در هر مرحله داشته است از مردم و حضور مردم در صحنه است، بنابراین باید قدر مردم را دانست و مشکلات آنها را حل کرد؛ البته هیات دولت در این سفر تشکیل جلسه داد و برخی امور را رسیدگی کرد لذا مردم صداقت، کار و تلاش صادقانه می‌خواهند.

آیت الله جنتی بیان داشت: رهبری در این سفر به مسئله انتخابات نیز اشاره کردند. انتخابات حضور مجدد مردم در صحنه و نشان زنده بودن نظام است. انتخابات باید پرشور و همراه با حضور مردم باشد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ان‌شاءالله این انتخابات هم پرشور خواهد بود، افزود: رهبری توجه دادند که همه باید به قانون پایبند باشند. در فتنه ۸۸ برخی به قانون پایبند نبودند و فتنه‌ای را برپا کردند و امیدواریم خداوند سران فتنه و کسانی را که از این فتنه‌گریشان توبه نکردند دچار عذاب آخرت ‌کند.

وی افزود: رهبری همچنین درباره انتخابات قبلاً نیز گفتند که مردم نباید به کسانی که وابسته به مراکز قدرت و ثروت هستند رای بدهند. برخی از مدت‌ها قبل پول‌های بی‌حساب را خرج می‌کنند. از مناطق آزاد می‌گیرند و معلوم نیست از کجا می‌گیرند که حساب و کتاب ندارد و هر طوری می‌خواهند کم و زیاد می‌کنند البته این مسائل در قبل هم بوده و بیشتر هم خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: برخی افراد و نامزدهای انتخابات چون خود پولی ندارند به پیمانکاران وعده می‌دهند که هزینه‌های انتخابات را پرداخت کنند تا وقتی به مجلس رفتند جبران کنند لذا کسانی که اینطور می‌کنند قطعا با شورای نگهبان به مشکل خواهند خورد. ما گفته‌ایم همه کشور را رصد کنند که چه کسانی این کارها را می‌کنند تا به موقع برخورد صورت گیرد.

آیت الله جنتی با اشاره به موضوع ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی و سالروز تبعید امام (ره) گفت: امروز وضعیت آمریکا بحرانی شده و به کشورهای دیگر هم سرایت پیدا کرده است در این روز باید قدرت ملی خود را به نمایش بگذاریم مردم کشور ما تا هستند ضد آمریکایی هستند و با آمریکا هیچ سر سازشی ندارند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: چرا از تاریخ عبرت نمی‌گیرید، چرا شعور و عقل ندارید، شما بادروغگویی به عراق وارد شدید و هزاران میلیون دلار پول مردم کشورتان را در عراق از بین بردید. صدها هزار کشته و مجروح به جای گذاشتید و وضع بدی را در این کشور ایجاد کردید. این باید برای شما درس عبرتی باشد لذا با این حالت نمی‌توانید بمانید و بالاخره بیرونتان می‌کنند. امروز کشورهای منطقه بیدار شده‌اند. شما نمی‌توانید امروز ۹۹ درصد کشورتان را سرکوب کنید تا یک درصد سرمایه دار را نجات دهید. مردم کشورها امروز فهمیده‌اند که با مقاومت در مقابل شما پیروز می‌شوند.

خطیب نمازجمعه تهران توطئه اخیر آمریکا را برای کشتن سفیر آمریکا در نیویورک را «هزیان‌گویی آمریکایی‌ها» توصیف کرد و افزود: شما خود عامل ترور هستید و ترور آشکار صهیونیست‌ها را تایید می‌کنید.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به فساد بانکی اخیر نیز اشاره کرد و گفت:‌ این ماجرای فساد مالی باید با جدیت رسیدگی شود. دستگاه قضایی، آیت الله لاریجانی و داستان کل نیز با جدیت کار می‌کنند. خیلی‌ها در این شرایط فشار می‌آورند. ممکن است افرادی از مجلس و دولت فشار بیاورند.

وی افزود: مسئولان دستگاه قضایی باید بدانند که در حال امتحان بزرگی هستند. حال هر کس می‌خواهد خوشحال و یا ناراحت شود فرق نمی‌کند. این فرصتی است که باید حداکثر استفاده را کرد. امروز کسی جرأت ندارد حرفی بزند. مردم درباره این فساد از مسئولان طلبکار هستند. باید ریشه این پول‌های باد آورده مشخص شود. باید دید در مناطق آزاد و بانک‌ها چه خبر است. امروز فرصت رسیدگی است تا مردم اطمینان پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه باید به سؤال‌های مختلفی که مردم مسلمان این کشورها دارند، پاسخ دهند.

وی در خصوص بحث جنگ در اسلام تصریح کرد: اکثریت جنگ‌ها در دنیا برای قدرت‌طلبی و انتقام‌جویی‌ها و افزون‌طلبی شخصی است ولی جنگ در اسلام ماهیتاً اینطور نیست بلکه مسئله، مسئله حق، حاکمیت، عدالت و معنویت، اخلاق و فضیلت است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: خیلی‌ از مردم دنیا و منطقه و حتی برخی از مردم کشورمان هنوز نتوانسته‌اند درک کنند که این انقلاب اسلامی ایران با چه هدفی تشکیل شد. باید جنگ‌های اسلام و آیات جهاد در قرآن کریم مورد مطالعه دقیق قرار گیرد تا معنای جنگ و جهاد در اسلام روشن شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2653.bos