شماره: 2628 تاریخ : 1390/08/03-12:00:00

اشتغال زایی دفاتر پست بانک در روستاها

دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک ایران با ارائه خدمات متنوع و نوین بانکی موجب کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها شده و تولید و اشتغال را در روستاها رونق می دهد.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،مهندس اسماعیل نجار استاندار کرمان در دیدار دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک و هیات همراه با وی در استانداری این استان ضمن بیان این گفت: کارها و اقدامات بسیار خوبی توسط پست بانک در روستاها انجام شده و همه باید از این بانک مردمی و بی ادعا در توسعه خدمات بانکی در روستاها حمایت و پشتیبانی کنیم و کمک کنیم تا امکانات و خدمات دستگاه ها و سازمان ها را از طریق دفاترخدمات بانکی پست بانک به روستائیان ارائه کنیم.
وی اظهار داشت: واگذاری خدمات دستگاه ها و سازمان ها به دفاتر خدمات بانکی پست بانک و ICT در روستاها موجب فراهم نمودن دسترسی عمومی روستائیان و همچنین افزایش درآمد کارگزاران دفاتر مذکور می شود که بایستی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.
کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان و رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان در این نشست اظهار داشت: درصدد هستیم تسهیلات لازم را از طریق استانداری در اختیار کارگزاران دفاتر ICT روستائی بگذاریم تا آنان بتوانند نسبت به راه اندازی و تجهیز دفاتر در روستاهای استان اقدام نمایند.
گفتنی است در این دیدار دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این بانک اظهار داشت: سهم درآمدی دفاترخدمات بانکی روستائی به دلیل نبود بانک در روستاها و ارائه خدمات نوین بانکی درحال افزایش است و پس از اطلاع رسانی های لازم هموطنان استقبال خوبی از خدمات بانک در این دفاتر می کنند.
وی افزود: رویکرد اصلی پست بانک در روستاها استفاده از زیرساخت های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ارائه خدمات متنوع به هموطنان روستائی است.
دکتر محبیان با اشاره به پرداخت یارانه اکثر روستائیان توسط پست بانک و ایجاد 8 هزار دفتر شهری و روستائی تا پایان برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: یکی از نقاط امید اشتغال زائی دولت در مناطق روستائی، ایجاد دفاتر خدمات بانکی در سطح روستاها و شهرهای کشور است.
مدیرعامل پست بانک عنوان کرد: با 14 هزار و 500 دفتر و شعبه بزرگترین شبکه بانکی کشور در اختیار این بانک می باشد که جهت توسعه خدمات بانکی در روستاها نیازمند حمایت همه جانبه بویژه از محل منابع استانی هستیم و برای تاسیس و تجهیز دفاتر تسهیلات ارزان قیمت به کارگزاران واگذار می کنیم و آمادگی داریم تا به نمایندگی از دستگاه ها به صورت واسطه ای خدمات آنان را در روستاها ارائه کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: می توانیم تعداد دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک استان کرمان را به 1000 دفتر برسانیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2628.bos