شماره: 2617 تاریخ : 1390/08/03-12:00:00

بیمه کوثر، بیمه نامه باقیات الصالحات را روانه بازار می کند

مدیر عامل بیمه کوثر به مناسبت یکمین سالگرد تأسیس این شرکت از ارائه بیمه نامه ای با عنوان بیمه باقیات الصالحات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این بیمه نامه نوعی بیمه نام

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،عبدالرسول عطایی در جمع خبرنگاران افزود: در فرم مخصوص این بیمه نامه، 20 نوع خدمت تعریف شده است که شخص می تواند از این طریق سرمایه بیمه عمر خود را پس از مرگ صرف امور خیریه و حتی خواندن نماز و روزه قضای خود کند.
وی با اشاره به این نکته که حق بیمه این نوع پوشش حداقل ماهی 10 هزار ریال است، افزود: برای زمان حیات نیز در این بیمه نامه چند خدمت مانند اعطای وام قرض الحسنه از محل حق بیمه پرداختی، به نیازمندان تعبیه شده است.
مدیرعامل بیمه کوثر یادآور شد: موافقت کلی بیمه مرکزی برای ارائه این بیمه نامه اخذ شده است و هم اکنون پیشنهاد این طرح در کمیته فنی بیمه مرکزی در حال نهایی شدن است.
وی در مورد سود این بیمه نامه برای شرکت بیمه کوثر گفت: ما در این طرح در پی منافع مادی نیستیم و فقط درپی فرهنگ سازی برای ارضای نیازهای معنوی خود هستیم.

اولویت کوثر، بیمه زندگی است
عطایی با اشاره به تولید دو میلیارد تومان حق بیمه در دو ماهه پایانی سال گذشته اظهار داشت: برای سال جاری تولید 40 میلیارد تومان حق بیمه را پیش بینی کرده ایم که در 6 ماهه اول سال، 50 درصد آن پوشش داده شده است.
وی در مورد سود هر سهم بیمه کوثر هم گفت: ما در طرح تجاری شرکت برای سال های اول و دوم سودی پیش بینی نکرده ایم اما در سال اول سود ناچیزی میان سهامداران توزیع کردیم و در سال دوم هم حتما سود خواهیم داشت.
وی افزود: متاسفانه از آغاز فعالیت بیمه در کشور ، اسم بیمه را با بیم و ترس مطرح کرده اند ، در صورتی که بیمه باید معرف اعتماد و آرامش باشد و بیمه کوثر در نظر دارد بیمه را به اعتماد واطمینان تبدیل کند .
عطایی  با بیان گزارشی از روند تشکیل بیمه کوثر و برنامه های آتی این شرکت گفت  : اولویت اول ارائه خدمات در بیمه کوثر ، بیمه زندگی است و قصد داریم با توسعه بازار ، فرهنگ سازی بیمه ، ورود به بازارهای جدید ، تعامل با مراکز علمی و پژوهشی ، توجه به آموزش و نیروی انسانی و مدیریت ریسک به عنوان بهترین بیمه گر خصوصی در ارائه خدمات نوین و توانمندترین نهاد بیمه گر از نظر کسب اعتماد بیمه گذاران تبدیل شود .
وی تاکید کرد ، بیمه کوثر به عنوان یک بیمه ارزشی وارد صنعت بیمه کشور شده است و قصد داریم به برکت این نام مبارک و با برنامه ریزی مناسب صنعت بیمه کشور را توسعه  دهیم و کارکنان شرکت بیمه کوثر و نمایندگان آن  باید برای رسیدن به این هدف ، اعتماد سازی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: اگر در بیمه به دنبال امنیت اجتماعی، اقتصادی، آرامش، عزتمندی و عزت نفس هستیم؛ ابتدا بایستی به اعتماد سازی توجه ویژه داشته باشیم.
وی با اشاره به  برنامه چشم انداز 20 ساله نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سرآمدی ایران در کشورهای منطقه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و ... اظهار داشت: در این راستا نیز بایستی با تلاش، ضریب نفوذ بیمه در کشور را به عدد قابل قبولی برسانیم.

طرح های جدید بیمه کوثر
وی از بیمه بهگرد و گردشگری، صعب العلاج، بسیجیان، سالمندی، مکمل دندانپزشکی، وکالت، اعتباری و عیوب اساسی پنهان ساختمان به عنوان طرح های جدید یا توسعه یافته بیمه کوثر نام برد.
مدیرعامل بیمه کوثر با انتقاد از این نکته که شرکت های بیمه تاکنون در پی ایجاد و توسعه بیمه های جدید نبوده اند، افزود: شرکت ها تاکنون فقط با دامپینگ در پس گرفتن سهم بقیه شرکت ها بوده اند درحالی که بیمه کوثر در پی خلق بازارهای جدید است.
عطایی تاکید کرد: ما در کشور یک کیک بیمه ای پنج هزار و 500 میلیارد تومانی داریم که همه در پی استفاده ازه این کیک هستند و هیچ کس به فکر خلق بازارهای جدید نیست.
وی با بیان این نکته که بیمه در کشور ما در وضعیت مهجوری قرار دارد، یادآور شد: رشد متوسط صنعت بیمه از رشد اقتصادی کشور هم کمتر است.

نیازمند نیروی متخصص هستیم
وی نبود نرم افزار مناسب، نیروی انسانی متخصص و تربیت شده همچنین مدیریت ریسک را از چالش های صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون سهم عمده ای از بازار بیمه در اختیار یک شرکت بیمه دولتی است در حالی که این شرکت باید به یک بیمه استراتژیک تبدیل شود و شرکت های بیمه وظیفه بیمه گری را انجام دهند.
عطایی وجود شبکه گسترده فروش، نیروی انسانی زیاد و نرخ شکنی خوب را از ویژگی هایی ذکر کرد که باعث شده است تا بیمه ایران حدود 50 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار داشته باشد.
وی با اظهار تاسف نسبت به این نکته که جای رقابت سالم در میان شرکت های بیمه کشور خالی است، ادامه داد: ما حداکثر در کشور 30 نوع خدمت بیمه ای می توانیم ارائه کنیم در حالی که در دنیا حداقل 100 نوع خدمت بیمه ای ارائه می شود.

تاسیس شعب جدید
عطایی از تاسیس 30 شعبه بیمه کوثر در سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون 20 شعبه در استان های کشور شروع به کار کرده اند.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی ها قرار بوده است که بیمه کوثر 300 نمایندگی در سال جاری دایر کند که 200 نمایندگی به مرحله عملیاتی رسیده است و 100 نمایندگی دیگر هم در مرحله گذراندن آموزش های لازم و تجهیز به نرم افزارهای مربوطه هستند.

پیش به سوی فرهنگ سازی صنعت بیمه
به گفته عطایی، فرهنگ سازی در صنعت بیمه هنوز جا نیفتاده که بخشی از این تقصیر متوجه شرکت های بیمه و بخشی از آن نیز متوجه رسانه ها و مسوولان فرهنگی کشور است.
وی با تاکید بر این نکته که بیمه کوثر می خواهد موج ایجاد کند، اظهار داشت: متاسفانه شرکت های بیمه متهم هستند که در موقع بروز حوادث، خسارت ها را پرداخت نمی کنند در حالی که ما به هیچ وجه این اتهام را قبول نداریم.
مدیرعامل بیمه کوثر اضافه کرد: در کشور ما نسبت به صنعت بیمه اعتماد کافی وجود ندارد به همین دلیل یکی از اولویت های این شرکت، تقویت اعتمادسازی است.
گفتنی است شرکت بیمه کوثر حدود 12 سال به صورت کپتیو ( Captive) در عرصه صنعت بیمه به فعالیت مشغول بوده است.
شرکت بیمه کوثر در 27 مهر ماه سال 1389 همزمان با روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و با شعار کوثر ، سرچشمه آرامش بعنوان بیست و دومین شرکت بیمه خصوصی کشور فعالیت خود را در راستای گسترش بیمه‌های زندگی و ارائه انواع خدمات نوین بیمه‌ای آغاز کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2617.bos