شماره: 2613 تاریخ : 1390/08/03-12:00:00

با افزایش میزان دیه، اعلام شد:

پرداخت خسارت بدون کروکی تا 2 میلیون و 250 هزار تومان

فرمانده پلیس راهور ناجا از افزایش پرداخت خسارت تصادفات بدون کروکی از یک میلیون و 500 هزار تومان به دو میلیون و 250 هزار تومان خبر داد.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت، سردار سرتیپ مومنی در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راهور با دستگاه های دیگر افزود : شرکت های بیمه باید در اجرای این قانون کوشا باشند و تعلل نکنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور به تصادفات خسارتی تا سقف دو میلیون و250 هزار تومان را کروکی نخواهد داد، گفت: با توجه به قانون بودن این مورد ، دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند و در صورت خودداری شرکت های بیمه ، بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به دوران گذار از تابستان به پاییز و زمستان همراه با افزایش بارش و لغزنده شدن جاده ها ، افزود : همه دستگاه ها باید وظیفه خود را در این باره انجام دهند تا مردم در جاده های درون شهری و برون شهری مشکلی نداشته باشند.

سردار مومنی با بیان اینکه بر اساس آمار پزشکی قانونی 78 درصد متوفیان تصادفات به علت ضربه به سر و شکستگی استخوان جان خود را از دست داده اند ، گفت : امدادرسانی در کشور در 5 سال گذشته افزایش یافته و باعث کاهش تلفات در حین انتقال به بیمارستان شده است.

وی تعداد فوت شدگان در هنگام انتقال به بیمارستان را 49 درصد بیان کرد و افزود: این رقم در کشورهای پیشرفته 15 تا 20 درصد است.

سردار مومنی ، افزایش امکانات امداد و نجات از جمله بالگرد را برای کاهش تلفات ضروری دانست.

سردار مومنی ، اسکان مردم را یکی دیگر از مصوبه های جلسه امروز برشمرد و گفت : ظرفیت شهرها پیش بینی شده است و اگر ضرورت بسته شدن جاده ها احساس شود ، شهرها باید بتوانند اسکان مسافران را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 14 درصدی تلفات رانندگی در زمستان گذشته نسبت به زمستان 88 گفت : در زمستان امسال کار و مسئولیت ما سنگین تر است و باید این موفقیت بیشتر شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2613.bos