شماره: 2586 تاریخ : 1390/08/01-12:00:00

پوشش کامل اعتبار بیمه نامه ها تا پایان سال

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:تا زمان اعتبار بیمه نامه های شخص ثالث تا پایان سال ، شرکت های بیمه ای بدون دریافت حق بیمه اضافی پوشش کامل بیمه ای خواهند داد و از اول آبان هم

به گزارش بانک و صنعت، سید محمد کریمی افزود : براساس مصوبه قوه قضائیه که به شرکت های بیمه ابلاغ شده است ، از اول آبان دیه کامل در ماههای حرام 90 میلیون تومان و در ماههای غیرحرام 67 و نیم میلیون تومان است.
کریمی افزود: با هماهنگی قوه قضائیه، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مقرر شد افرادی که بیمه نامه شخص ثالث آنها تا پایان سال اعتبار دارد بدون پرداخت تفاوت و حق بیمه اضافی ، پوشش بیمه ای کامل دریافت کنند.
وی با بیان اینکه برای این دسته از بیمه گذاران الحاقیه صادر خواهد شد ، از دارندگان بیمه نامه های معتبر خواست تا پایان آذر به تدریج به شرکت های بیمه خود برای دریافت سند الحاقی مراجعه کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تا زمانی که در هر یک از ماههای باقی مانده سال بیمه نامه افراد دارای اعتبار باشد تا آن زمان بدون پرداخت وجه اضافی پوشش کامل بیمه ای داده می شود اما پس از پایان آن باید بیمه نامه های جدید را با تعرفه های جدید بر مبنای نرخ دیه 90 میلیون تومانی برای ماههای حرام و 67 و نیم میلیون تومانی برای ماههای غیرحرام خریداری کنند.
کریمی با تاکید بر اینکه تخفیف ها تا پایان امسال است، درباره افرادی که بیمه نامه آنها تا ماههایی از سال آینده نیز اعتبار دارد ، نیز افزود: برای این دسته از افراد بر مبنای نرخ دیه جدیدی که قوه قضائیه برای سال اینده اعلام می کند تصمیم گیری خواهد شد.
وی درباره میزان افزایش تعرفه ها گفت: نرخ ها بر اساس نوع خودرو و نوع پوشش ، تعیین می شود.
کریمی ، نرخ های دیه اعلام شده را حداقل دانست و افزود: ارزش انسان بسیار بیشتر از این ارقام است و باتوجه به توافقی که با شرکتهای بیمه شده است آنها با این تصمیم متضرر نخواهند شد.
رئیس کل بیمه مرکزی رعایت احتیاط و کاهش حوادث را ضروری خواند و اضافه کرد: همه باید کمک کنیم تا حوادث کاهش یابد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2586.bos