شماره: 2556 تاریخ : 1390/07/27-12:00:00

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد انزلی مرکز صادرات حوزه خزر می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی به مرکز صادرات بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حوزه دریای خزر و قفقاز تبدیل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی به منظور بررسی وضعیت صادرات و واردات کالا در این منطقه، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال صادرات دوباره کالا در منطقه آزاد از نظر ارزش به رقمی حدود 492 هزار دلار رسیده که رشدی معادل 250 درصدی داشته است.
وی وزن کالاهای صادرات دوباره در مدت مذکور را به حدود یک‌هزار و 100 تن عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست سال گذشته این رقم بیش از 150 تن بود.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درباره ارزش صادرات دوباره از طریق این منطقه عنوان داشت: در مدت مذکور افزون بر 5 میلیارد ریال ارزش صادرات منطقه بوده است.
وی در تعریف صادرات دوباره اذعان داشت: صادرات دوباره به معنای ورود کالای ساخته شده خارجی و صادرات دوباره آن به کشور ثالث است.
به گفته بهمنی، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در سطح بین‌المللی مبحث صادرات دوباره است که نمونه‌های موفق آن در سطح جهان در مناطق آزاد سنگاپور، هنگ‌کنگ و دبی دیده می‌شود.
وی به فعال شدن تالار بورس کالا در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و ابراز داشت: با فعال شدن تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی و واردات خودرو با پلاک این منطقه، منطقه آزاد انزلی به مرکز صادرات دوباره بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشورهای حوزه دریای خزر و قفقاز تبدیل می‌شود.
 منطقه آزاد تجاری‌ ـ صنعتی انزلی به غیر از محدوده بندری از غرب به اراضی نیروی دریایی و محدوده روستای طالب‌آباد و از طرف شرق به روستای چپرپرد پایین منتهی می‌شود.
م بندری منطقه آزاد انزلی به مساحت 106 هکتار، مطلوبیت و جاذبه‌های منطقه آزاد انزلی را برای ارائه تسهیلات در زمینه تخلیه و بارگیری و دیگر امور ارتقا داده است.
محدوده مصوب منطقه آزاد انزلی 14 روستای لیجارکی، طالب‌آباد، حسن‌رود، گلشن، چپرپرد پایین، سرخشکی، گورابجیرصحرا، فشتکه، فتاتو، جفرود پایین، چاپارخانه، جفرود بالا و کویشا را شامل می‌شود. جمعیت این روستاها طبق سرشماری سال 1385، تعداد 16 هزار و 256 نفر بوده که از این نظر 1.46 درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهد.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2556.bos