شماره: 2546 تاریخ : 1390/07/27-12:00:00

نرخ سود اوراق مشارکت افزایش یافت

انتظار می رود این افزایش ، به خود افزایش نرخ سود سپرده های بانکی را به دنبال داشته باشد.

نرخ سود خرید اوراراق مشارکت برای شش ماهه دوم سال جاری 2.5 درصد افزایش یافت.

 به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت، در  آخرین جلسه  شورای پول و اعتبار موضوع افزایش نرخ سود اوراق مشارکت بانکی بررسی شد و با تصویب اعضای شورا مقرر شد این نرخ به طور میانگین 2.5 درصد افزایش پیدا کند.
پیشتر حداکثر نرخ سود برای سپرد‌ه‌های پنج ساله 15 درصد اعلام شده که این موضوع با اعتراض بانک‌ها و کارشناسان مواجه شده بود.
موضوع افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در خرداد ماه هم در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شده بود که آن موقع مورد موافقت نگرفته بود.
*افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به شش میلیون تومان
یک عضو شورای پول واعتبار از افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از 2.5 به سه میلیون تومان برای هر زوج خبر داد و گفت: بر همین اساس تسهیلات قرض الحسنه برای زوجین به شش میلیون تومان افزایش یافت.
هادی قوامی، در خصوص مصوبات جلسه شورای پول واعتبار ، افزود: در این جلسه مقرر شد که دو واحد درصد سود اوراق مشارکت نسبت به تسهیلات متناظر افزایش یابد ضمن آنکه بازپرداخت آن نیز حداکثر تا چهار سال باشد.
قوامی در توضیح این مطلب گفت: اگر سود اوراق مشارکت 15 درصد باشد این رقم به 18 درصد به صورت متناظر رشد می یابد.
به گفته وی، افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران نیز از دیگر مصوبات جلسه عصر امروز بوده است.
در این جلسه همچنین مقرر شد تا اختلاف سود و نرخی تسهیلات اعطایی به خانواده های شهدا به شکل یارانه پرداخت شود.
قوامی تصریح کرد: ارایه تسهیلات به زندانیان و افرادی که چک بلامحل داشته اند و باید دیه پرداخت کنند نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای پول واعتبار بوده است .
این عضو شورای پول واعتبار گفت: همچنین سقف تسهیلات برای افرادی که از حوادث غیر مترقبه آسیب ببینند به 10 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله افزایش یافت.
وی در خصوص دیگر مصوبات جلسه عصر امروز شورای پول و اعتبار اظهارداشت: بر اساس مصوبه شورا موسسات مالی و اعتباری و همچنین صندوق های قرض الحسنه که در استان ها فعال هستند از این پس منابعی که در استانها جمع آوری می کنند را باید در همان استان مصرف کنند.
این عضو شورای پول واعتبار افزایش تسهیلات مسکن برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها را از دیگر مصوبات این شورا اعلام کرد و گفت: تسهیلات خرید برای این اقشار به 35 میلیون تومان و تسهیلات ساخت به 45 میلیون تومان رشد یافته است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2546.bos