شماره: 2544 تاریخ : 1390/07/26-12:00:00

سازمان فناوری اطلاعات

ضریب نفوذ 32.66 در صدی اینترنت در ایران

مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: براساس تعریف اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 32.66 درصد است.

به گزارش بانک و صنعت، امیر حسین محبعلی در همایش فنی و ارتباطی تجارت و اقتصاد الکترونیکی به تشریح وضعیت شاخص‌های زیرساخت فنی و ارتباطی تجارت الکترونیکی ایران پرداخت.
مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران به قرائت بخشی از پروژه سنجش شاخص‌های فناوری اطلاعات که از سوی سازمان فناوری اطلاعات تهیه شده پرداخت.
محبعلی در این همایش گفت:‌ در حوزه فرابخشی و مرتبط با کسب وکار تجارت الکترونیک، چهار شاخص در برنامه پنج ساله چهارم تعیین شده بود.
وی اظهار داشت:‌ عملیات پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات با جامعه آماری خوبی انجام شده و توانسته‌ایم از 890 دستگاه گزارش عملکردی اخذ کنیم .
مدیر کل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در این سنجش یک هزار و 214 دستگاه اجرایی شناسایی شده و از 893 دستگاه اطلاعات دریافت شده است.
وی در ادامه به بیان بخشی از دستاوردهای این سنجش در خصوص تجارت الکترونیک پرداخت و یادآور شد که این آمار تا انتهای سال 89 است.
محبعلی اظهار داشت:‌ براساس دستاوردهای این سنجش، نسبت ترافیک داده داخل کشور به کل ترافیک کشور، 85 درصد به اهداف برنامه چهارم رسیده‌ایم.
وی گفت: همچنین در پایان برنامه چهارم پهنای باند بین‌الملل با ظرفیت 25 گیگا بایت مورد انتظار بود که میزان 26.8 گیگابایت محقق شد و این هدف از برنامه با 104.4 درصد محقق شده است.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص شاخص ضریب نفوذ کاربران اینترنت اظهار داشت:‌ضریب نفوذ کاربران اینترنت شاخص پر چالشی است که اعداد و ارقام در این خصوص بیان می‌شود.
وی ادامه داد: در این خصوص رقم 32.66 عددی است که مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده و این عدد براساس تعریفی است که itu (اتحادیه جهانی مخابرات)‌ از ضریب نفوذ اینترنت اعلام کرده است.
محبعلی تصریح کرد:‌این تعریف به معنای تعداد کاربران بالای 6سال که با هر روش و هر فناوری در طول یکسال به اینترنت وصل می‌شوند.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2544.bos