شماره: 2536 تاریخ : 1390/07/26-12:00:00

شورای عالی بیمه سلامت تشکیل نشده است

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: سهم بودجه بخش بهداشت و درمان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از 9/7 درصد در سال 89 به 2/6 در صد در سال 90 رسیده است. تعرفه های خ

 

به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،محمد تقی نوربخش در افتتاحیه نوزدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه تعرفه پزشکی در واقع ارزش گذاری بر روی خدمات پزشکی است اظهار داشت: چالش تعرفه یکی از زخم های کهنه نظام سلامت کشور بوده و رفع آن نیازمند یک اصلاح اساسی است  .
وی افزود : با توجه به اینکه نگاه به مسئله سلامت در کشور یک نگاه واقعی نیست در نتیجه سرانه در کشور ما یک سرانه واقعی نبوده و منابع تخصیصی برای بودجه سلامت کشور منطقی نیست .
عضو شورای عالی سلامت نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تخصیص منابع به بخش سلامت در کشور ما یک نوع هزینه محسوب شده که ممکن است ناکارآمد تلقی شود گفت: متاسفانه سهم بخش بهداشت و درمان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از 9/7 درصد در سال 89 به 2/6 در صد در سال 90 رسیده است .
نوربخش ادامه داد : اگر ما به مسئله سلامت به عنوان یک منبع زیر ساختی بنگریم و نگاهمان به این حوزه، نگاه سرمایه گذاری باشد بسیاری از مشکلات حل می شود.
عضو هئیت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران  درباره یکی از اشکالات بودجه سال 90 در حوزه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: تعرفه بخش بهداشت باید با پیشنهاد وزارت بهداشت و معاونت راهبردی با تصویب شورای عالی بیمه سلامت به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود این در حالی است که شورای عالی بیمه سلامت اصلاً در سال جاری تشکیل نشده است .
نوزدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپد 25 تا 29 مهر در سالن همایش های بین المللی رایزن در حال برگزاری است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2536.bos