شماره: 467317 تاریخ : 1398/04/11-01:51:26

سخنگوی قوه قضائیه:

25 میلیون یورو به وزارت نفت برگشت داده شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بررسی‌های قضائی به 25 میلیون یورو که بیش از سه سال بلوکه شده بود، رسیدیم و پیگیری‌های قضایی باعث شد که مبلغ 25 میلیون یورو در حساب صرافی در خارج از کشور به حساب وزارت نفت برگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در پنجمین نشست خبری خود افزود: در بررسی‌ها به 25 میلیون یورو که بیش از سه سال بلوکه شده بود نیز رسیدیم و پیگیری‌های قضایی باعث شد که علاوه بر دستگیری این افراد، مبلغ 25 میلیون یورو در حساب صرافی در خارج از کشور به حساب وزارت نفت برگردد و این خدمتی بود که به مجموعه وزارت نفت صورت گرفت.

وی ادامه داد: در کنار این قضیه پول دیگری گزارش شد و آن پول نیز به حساب بانک به وزارت نفت برگشت و در اختیار بیت المال قرار گرفت.

اسماعیلی اضافه کرد: تحقیقات این سه نفر رو به اتمام است و با توجه به تکمیل تحقیقات ممکن است با وثیقه آزاد شوند و پرونده رویه قضایی را طی کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره ارتباط یک خانم با 16 نفر گفت: عموماً در موضوعات منافی عفت از تحقیق و تفحص ممنوع هستیم مگر در جایی که شاکی خصوصی داشته باشد یا جرم به صورت سازمان یافته تحقق پیدا کرده باشد و یا اینکه در منظر عموم صورت گرفته باشد.

اسماعیلی افزود: پرونده‌ای در دادسرای امنیت تشکیل شده و در ارتباط با نمایندگی یک شرکت خارجی است که با برخی از پرسنل مجموعه وزارت نفت در ارتباط بوده است؛ اسناد و مدارک مربوط به قراردادهای نفتی و فروش نفت و جابجایی نفت توسط این خانم که کارگزار شرکت خارجی بوده و از پرسنل وزارت نفت گرفته شده است، مرتبط است.

وی اضافه کرد: در بازرسی منزل این خانم نیز اسناد متعددی به دست آمده و دادسرا با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه رفته است؛ دو جلسه با حضور وکیل نیز برگزار شده است.

اسماعیلی افزود: مادر این خانم وکیل دادگستری و وکالت دختر خود را به عهده گرفته است. در این پرونده علاوه بر این خانم سه نفر دیگر در ارتباط با اسناد و مدارک مجموعه وزارت نفت مطرح هستند.

وی گفت: اخیراً دادگاه استعلامی از وزارت نفت گرفته که بعد از پاسخ وزارت نفت در این زمینه دادگاه رسیدگی را ادامه خواهد داد.

مدیر دستگیر شده وزارت نفت چمدان پول همراه نداشت

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یک مدیر نفتی هنگام خروج از کشور با چمدان‌های پول، گفت: اینها مسائلی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود؛ خروج با چمدان نبوده است و ارز هم همراه آن دو مدیر دستگیر شده نبود.

وی ادامه داد: گزارشی توسط وزارت اطلاعات به مرجع قضایی اعلام شد مبنی بر اینکه بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت نزد یکی از صرافان نگهداری می‌شود که بین این صراف و یکی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و وزارت نفت تبانی برای نگهداری این وجوه وجود دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین در آن روز گزارش شد که این دو نفر در حال خروج از کشور هستند که البته ارز همراه آنان نبوده و ارزها در خارج از کشور بوده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات یکی از کارمندان بانک سرمایه نیز که مرتبط با این موضوع بود شناسایی و دستگیر شد؛ اکنون سه نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/25-میلیون-یورو-به-وزارت-نفت-برگشت-داده-شد.bos