شماره: 243 تاریخ : 1390/03/19-12:00:00

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری

ارائه تسهیلات ارزان قیمت در دفاتر پیشخوان دولت

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: دفاتر پیشخوان دولت در صورت اجرای 'برنامه آمایش' از تسهیلات ارزان قیمت بانکی برخوردار می شوند


به گزارش روز جمعه شبکه تخصصی خبری بانک و صنعت :'احمد بزرگیان' در حاشیه 'همایش دفاتر پیشخوان دولت خراسان شمالی' در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ارایه تسهیلات به این دفاتر و دفاتر آی.سی. تی روستایی درخواست دو هزار میلیارد ریال خط اعتباری از نهاد ریاست جمهوری شده است.
وی اضافه کرد: در صورت موافقت ریاست جمهوری این تسهیلات برای تامین نقدینگی و بازسازی و نوسازی دفاتر پیشخوان و آی.سی.تی روستایی پرداخت می شود.
او اضافه کرد: برای برطرف شدن مشکل ضمانت وثیقه دریافت تسهیلات با یکی از شرکتهای بیمه تا سقف 500 میلیون ریال توافق شده است.
وی افزود: با نهایی شدن این توافقنامه دفاتر پیشخوان دولت و آی.سی.تی روستایی برای دریافت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال نیاز به تامین وثیقه نداشته و تسهیلات آنها توسط شرکت بیمه ضمانت می شود.
بزرگیان افزود: هم اکنون در سطح کشور 10 هزار دفتر آی.سی.تی روستایی و چهار هزار و 500 دفتر پیشخوان دولت در مناطق شهری و روستایی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف شده تا شش هزار و 500 دفتر جدید آی.سی.تی در مناطق روستایی برای تسهیل در خدمات رسانی به روستاییان ایجاد کند.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: امسال نیز 200 خدمت دولتی به دفاتر پیشخوان دولت و آی.سی.تی روستایی واگذار می شود و معاونت نوسازی نیز برای ارایه این خدمات با انجمنهای صنفی و کانون دفاتر پیشخوان تفاهمنامه منعقد می کند.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی فعالیت دفاتر پیشخوان در سطح کشور نیز شرکتهای تعاونی در قالب کنسرسیوم دفاتر پیشخوان دولت راه اندازی می شوند.
او افزود: برای راه اندازی این کنسرسیوم با وزارت تعاون، کمیته امداد و وزارت بهداشت تفاهمنامه امضا شده تا خدمات لازم را به دفاتر پیشخوان ارایه دهند.
وی در مورد تعیین نرخ حق الزحمه و کارمزد دفاتر پیشخوان هم گفت: هر دستگاهی که مسوولیت خود را به این دفاتر ارایه دهد باید حق الزحمه و کارمزد را تعیین و آموزشهای رایگان نیز به متصدیان این دفاتر ارایه کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/243.bos