شماره: 522127 تاریخ : 1399/08/10-05:35:08

242 قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی سازی شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم افزایی میان متخصصان این شرکت و سازندگان ایرانی، در نیمه نخست امسال 242 قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی سازی شد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازشرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان با بیان این مطلب افزود: بومی سازی این قطعات، بیش از 25 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: از جمله این قطعات می توان به سنسور mud weight نمودارگیری، سیستم جکینگ الک لرزان، پولی های دکل، پلاک ولو، سمنت هد، باتری های mwd، shoe core catcher ،oil cooler کمپرسورها و باکس برقی uni poro اشاره کرد.

عرشیان با بیان اینکه در این مدت در بخش پروژه های پژوهشی، 6 قرارداد به ارزش 85 میلیارد ریال میان این شرکت با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان اجرایی و پروژه پژوهشی «مستندسازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان» با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این پروژه با توسعه نرم افزار و نصب آن بر روی سرورهای شرکت ملی حفاری ایران تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و با مشارکت مدیریت خدمات ویژه حفاری (به عنوان پایلوت طرح) در حال آموزش نیروها با هدف نگهداشت دانش کسب شده در بخش های مختلف شرکت است.

وی افزود: در این مدت مراحل ساخت موتور درون چاهی دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری اداره لوله مغزی سیار و از سوی جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به پایان رسیده و هم اکنون انجام مراحل تست کارگاهی و میدانی این ابزار پیشرفته در حال اجراست.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه پژوهشی «مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران» که مدیریت امور مهندسی متقاضی آن بوده است، نیز توضیح داد: این پروژه با مشارکت علمی دانشگاه صنعت نفت در دست اجرا است و از مجموع 20 ماژول نرم افزار در این پروژه، تاکنون 9 ماژول در چارچوب های نرم افزاری طراحی و ساخته شده و با مشارکت همکاران در بخش های عملیاتی و فنی شرکت در حال پیگیری است.

عرشیان ثبت مالکیت فکری سامانه جامع نگهداری و تعمیر با عنوان «سام نت» به نام شرکت ملی حفاری ایران را از دیگر فعالیت های پژوهشی شاخص این شرکت برشمرد و گفت: این موضوع با همکاری امور حقوقی شرکت انجام شده است.

وی حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با وجود شرایط دانشگاه ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و بررسی 6 طرح نوآورانه ارائه شده از سوی کارکنان شرکت را از دیگر فعالیت های این مدیریت در نیمه نخست سال عنوان کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/242-قطعه-کاربردی-در-صنعت-حفاری-بومی-سازی-شد.bos