شماره: 237 تاریخ : 1390/03/19-12:00:00

به بهانه روز جهانی صنایع دستی،

گشایش نمایشگاه بین المللی صنایع دستی

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی با حضور هنرمندان داخلی و هنرمندان 15 کشور در تهران گشایش یافت.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: در این نمایشگاه هنرمندان کشورمان و نیز کشورهایی از جمله چین ، آلبانی ، تایلند ، ازبکستان ، ارمنستان ، قرقیزستان ، عراق ، ترکیه ، افغانستان و پاکستان ، آثار هنری و صنایع دستی خود را در 500 غرفه عرضه کرده اند.

کامران سبزه میدانی افزود: در این نمایشگاه ، آثار هنری و صنایع دستی 31 استان کشور در بخش های مختلفی چون خاتم کاری ، نقره ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ،‌ معرق ، منبت ، گره چینی ، ملیله ، سفال ، سرامیک ، شیشه ، گلیم ، فرش ، زیرانداز و مصنوعات چوبی عرضه شده است.

وی با اشاره به حضور همه رشته های صنایع دستی بومی از سراسر کشور در این نمایشگاه گفت: متقاضیان می توانند محصولات صنایع دستی را به قیمت تولید از غرفه های نمایشگاه بخرند.

سبزه میدانی به شناسایی و معرفی250 رشته صنایع دستی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران از نظر تنوع تولیدات صنایع دستی رتبه نخست دنیا و از نظر تولیدات صنایع دستی جزو سه کشور مطرح در دنیا به شمار می رود.

وی گفت: بیش از650 هنرمند و صنعتگر ایرانی در ایام برپایی نمایشگاه به صورت زنده در غرفه ها آثار صنایع دستی مربوط به استان خود را تولید می کنند.

در حاشیه این نمایشگاه همچنین غرفه هایی به شکل سیاه چادرهای عشایر از مناطق مختلفی چون سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی ، فارس ، اردبیل ، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه ایجاد و در آنها محصولات و سوغات محلی عرضه شده است .

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تا 27 خرداد در مصلای امام خمینی (ره) برپا و در این ایام هر روز از ساعت10 صبح تا 21و جمعه ها از 14 تا 22 پذیرای علاقه مندان صنایع دستی است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/237.bos