شماره: 234 تاریخ : 1390/03/19-12:00:00

رئیس کل بیمه مرکزی:

تولید اطلاعات و آمار یکی از محورهای اساسی و کلیدی در صنعت بیمه است

تهران - شبکه تخصصی بانک و صنتع: رئیس کل بیمه مرکزی گفت : این صنعت وارد مرحله تازه و جدیدی شده است و اتفاقاتی که در دوره تحول در صنعت بیمه رخ می دهد آثار خیلی زیادی دارد و در زندگی احاد مردم قابل لمس ا

 

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، وی افزود صنعت بیمه در یک مسیر پویایی و شکوفایی حرکت می کند و تداوم، افزایش ضریب نفوذ بیمه و گسترش آن تا وقتی می تواند ادامه پیدا کند که قانون را خوب اجرا کنیم و خدمات خوب و مطلوبی به احاد جامعه ارائه دهیم. دکتر فرشباف گفت اگر با یک حرکت تهاجمی، ‌اطمینان در جامعه ایجاد می کنیم شرط آن استمرار خدمات پایدار و سرویس دهی خوب و مطلوب به مردم است و اگر این اعتماد و باورها از دست برود، برگرداندن و احیای مجدد باورها بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صدور حدود 15 میلیون بیمه نامه خودرو و بهره مندی اکثر خانواده های ایرانی از این پوشش گفت: بحث بیمه شخص ثالث به مرحله ای رسیده است که در تمامی قشرهای جامعه نفوذ پیدا کرده است و ما در تصادفات تأمین کننده خسارت با پوشش بیمه ای هستیم و این تابلو ارائه خدمت در صنعت بیمه است و با تمام فراز و نشیب هایی که این بیمه نامه دارد،‌ مشتریان انتظارات زیادی از صنعت بیمه دارند و اساس حکومت بر اساس ارائه خدمت مناسب به مردم است.

دکتر فرشباف با اشاره به حدود 23 هزار کشته و 300 هزار مجروح در تصادفات رانندگی و بحث افزایش نرخ دیه گفت: اگر شرایط جدیدی بوجود آید که در مردم نارضایتی ایجاد کند، این به ضررجامعه و صنعت بیمه و منافع ملی است و دوام و بقای این صنعت بر این است که سرویس دهی و خدمات مناسب و رضایت بخشی در اختیار احاد جامعه قرار دهد. رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مسیر پرتلاش و رو به گسترش و امیدوارکننده صنعت بیمه با توجه به بازار بکر و وسیعی که در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بطور میانگین بین 30 تا 70 درصد کاهش قیمت در رشته های مختلف بیمه ای داشتیم؛ بیش از 3/25 درصد حق بیمه های تولیدی افزایش یافته و برخی از رشته های بیمه ای نیز 55 درصد رشد داشته است و این نشان از استقبال جامعه از بیمه است و یک فرصت طلایی برای ارائه خدمات بهتر و پایدار است. دکتر فرشباف ماهریان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ضرورت IT   در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: تولید اطلاعات و آمار یکی از محورهای اساسی و کلیدی در صنعت بیمه است و این امر مستلزم ایجاد یک سامانه یکپارچه و متمرکز است تا بتوان اطلاعات دقیق آماری و اطلاعاتی به جامعه و مسئولان ذی ربط ارائه کرد. وی افزود محور حرکت بیمه مرکزی استقرار و راه اندازی یک سامانه یکپارچه و متمرکز IT   است تا بتواند بر محور اطلاعات و آمار دقیق و درست مسایل را استدلال و تحلیل نماید و نتایج فعالیت های صنعت بیمه را در رشته های مختلف ارائه نماید. دکتر فرشباف نقش نیروهای حراست در صنعت بیمه را برای حفظ و امنیت اطلاعات ایمن مهم ارزیابی کرد و گفت: این نیروها در صورت ایجاد و استقرار سیستم های متمرکز، لازم است برای جلوگیری از تخلفات و تقلبات در بیمه تلاش کنند و مشارکت جدی در آن داشته باشند. رئیس کل بیمه مرکزی استانداردسازی در صنعت بیمه را یک بحث جدی دانست و گفت: استانداردسازی مکمل نقش IT در صنعت بیمه است و این امر باید تا قبل از مهرماه سالجاری در شرکت های بیمه اجرا و عملیاتی شود. وی افزود: نقش IT در سازماندهی، مدیریت و اصلاح روش ها بر کسی پوشیده نیست و هماهنگ سازی امور IT با خودرو را کلیدی ترین بخش های صنعت بیمه دانست.

دکتر فرشباف در پایان سخنان خود مرزبندی ها در صنعت بیمه را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمه مرکزی در اعمال حاکمیت، نظارت و ارزیابی ها جایگاه خود را پیدا کرده است و شرکت های بیمه نیز به عنوان مراکز توسعه بازار باید به این سمت حرکت کنند. دیگر سخنران افتتاحیه این گردهمایی دکتر فتح نژاد مشاور رئیس کل و سرپرست مدیریت اطلاعات و ا رتباطات بیمه مرکزی بود که گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در زمینه استقرار سیستم یکپارچه و متمرکز در صنعت بیمه ارائه کرد. وی تکمیل پروژه معماری اطلاعات و تدوین استاندارد داده های صنعت بیمه و پیاده سازی در رشته خودرو،‌ راه اندازی مرکز استعلام خودرو صنعت بیمه با ناجا و ‌عملیاتی کردن ارتباط سیستمی با ثبت احوال را از جمله این اقدامات برشمرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/234.bos