شماره: 215 تاریخ : 1390/03/19-12:00:00

وجود وزارتخانه مستقل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورتی ندارد

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عملکرد فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،‌ بهترین تصمیم ادغام این وزارتخانه با وزرات راه و ترابری است .

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنتع، :'علی مطهری'  اظهار داشت : ادغام وزارت راه و ارتباطات پیشنهاد من بود ولی اضافه شدن وزارت مسکن به این مجموعه چندان درست نیست .
وی تاکید کرد: به موازات ادغام وزارتخانه های راه ، مسکن و ارتباطات و تشکیل وزارت امور زیر بنایی ، فعالیت های تصدی گری آنها نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود تا این وزارتخانه جدید بتواند به امور نظارتی وحاکمیتی بپردازد .
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی سازی نیز ادغام وزارتخانه را توجیه می کند، گفت: تا چندی پیش شرکت مخابرات ایران زیر مجموعه وزارت ارتباطات بود که اکنون از آن جدا شده ، شرکت پست و پست بانک نیز در حال خصوصی شدن است ،‌بنابر این نیازی به وزارت مستقل ارتباطات نداریم .
وی در مورد تضعیف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ادغام باسایر وزارتخانه ها گفت: این نگرانی به جا است ولی مگر در ساختار قبلی که وزارت مستقل ارتباطات داشتیم این حوزه بی نقص بود .
وی افزود: عملکرد یک مجموعه به تلاش مدیران آن بستگی دارد و وجود ساختار مستقل اداری تضمین کننده عملکرد مثبت نیست .
مطهری در مورد سنخیت فعالیت ها و وظایف سه وزارتخانه راه ،‌مسکن و ارتباطات گفت: وظایف وزارت راه و ارتباطات با هم سنخیت دارند و با ادغام این وزارتخانه ها تعارضاتی که بین آنها در زمینه توسعه شبکه مخابراتی وجود دارد، از بین می‌رود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/215.bos