شماره: 510606 تاریخ : 1399/01/23-11:47:25

2 اقدام مهندسی سایپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

معاون مهندسی سایپا از اعمال تغییرات کاری در همه خطوط تولید در سایت‌های مختلف این گروه خودروسازی باهدف رعایت فاصله فردی بین کارکنان تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سایپا، پرویز آفتاب‌سوار افزود: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت کارکنان و سرمایه‌های انسانی گروه سایپا، برای نخستین بار تغییراتی در خطوط تولید در سایت‌های مختلف این گروه با هدف رعایت فاصله فردی بین کارکنان در حین کار تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: در فاز نخست، شروع فعالیت خطوط تولید سایپا در یک شیفت و با حضور 25 تا 30 درصد نیروی انسانی به صورت چرخشی خواهد بود.

معاون مهندسی سایپا اضافه کرد: فاصله‌گذاری فردی به‌گونه‌ای است که در هر ایستگاه تولیدی به طور میانگین دو نفر با رعایت حریم فردی حضور خواهند داشت تا ضریب سلامتی و ایمنی کارکنان حفظ شود.

به‌گفته وی، با این طراحی ضمن کاهش ظرفیت تولید سایپا که امکان اجرای طرح فاصله گذاری را میسر خواهد کرد، کاهش ساعت های کاری نیز برای حضور کمتر کارکنان در محل کار اجرا شده است.

آفتاب‌سوار یادآور شد: برنامه ایجاد فاصله فردی در گروه به‌موازات رعایت بهداشت فردی، تجهیز نیروها به اقلام حفاظتی نظیر ماسک و دستکش و همچنین پاک‌سازی و ضدعفونی مداوم محیط کار به‌اجرا درآمده و تا پایان اپیدمی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در گام‌های بعدی و پس از حصول اطمینان نسبت به حفظ سلامتی نیروی انسانی، ظرفیت خطوط گروه سایپا با رعایت شرایط ذکر شده افزایش خواهد یافت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2-اقدام-مهندسی-سایپا-برای-مقابله-با-شیوع-ویروس-کرونا.bos