شماره: 1909 تاریخ : 1390/06/16-12:00:00

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران عنوان کرد:

پتروشیمی و بانکداری صنایع منتخب نیمه دوم سال در بورس

: سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که شرکت پتروشیمی ایران و بانکداری کشور در شش ماه اول امسال به عنوان صنایع منتخب برگزیده شدند.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،بازار سهام پس از عبور از یک دوره رکودی در حال حاضر حرکتی رو به رشد دارد و نقدینگی موجود در جامعه به واسطه رکود بازارهای رقیب بورس مثل بازار مسکن به جز بورس مکان دیگری برای ورود به آن و سرمایه گذاری ندارد.

بر همین اساس بهترین محل برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است و در حال حاضر شاهد هستیم که رفتارهای هیجانی روی شاخص و کل بازار وجود نداشته و روندی صعودی بر بازار حاکم شده است.

هاشم بوذرجمهر، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران با بیان این مطالب تصریح کرد: در حالی که بورس به مدار مثبت خود بازگشته، سرمایه گذاری در سهم های بنیادی و پر پتانسیل تا پایان سال جاری بازدهی بیش از سرمایه گذاری در اوراق مشارکت را عاید سرمایه گذاران می کند و می توان گفت که خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری برای افرادی که آشنایی کافی را با بازار ندارند، طی این مدت حداقل 20 درصد بازدهی به همراه خواهد داشت. این در حالیست که بازارهای موازی بازار سهام در این بازه زمانی این میزان بازدهی را نخواهند داشت.

بر همین اساس این بازار همچنان بهترین محل برای سرمایه گذاری است، اما تفاوتی که با گذشته دارد این است که نگاه کوتاه مدت و نوسان گیری شاید کمتر در آن نتیجه بخش باشد و باید با دیدگاه میان مدت و بلند مدت برای سرمایه گذاری وارد آن شد.

وی روند روزهای آتی را با شیب کم و سرعت پایین رو به بالا دانست و خاطر نشان کرد: در روزهای آتی نحوه حرکت بازار بگونه ای خواهد بود که در آن روند خیلی مثبت و یا خیلی منفی اتفاق نمی افتد و از بروز هر گونه رفتارهای هیجانی همچون هفته های سابق خبری نیست که باعث شود صف های خرید و یا فروش بی رویه در آن شکل گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه قیمت های سهام در صنایع مختلف را منطقی عنوان کرد و با اشاره به اینکه برخی صنایع تابع قیمت های جهانی هستند، اظهار داشت: پیش بینی می شود قیمت های جهانی رو به افزایش باشد و این امر می تواند موجب رشد قیمت های سهام صنایع وابسته به این قیمت ها شود.

به عنوان مثال صنعت پتروشیمی در نیمه دوم سال با فرض صعود قیمت های جهانی نفت، یکی از صنایعی است که تأثیر مثبت از بازارهای جهانی می پذیرد.

در نتیجه این مباحث می توان اینگونه پنداشت که قیمت های برخی سهم ها در کف قیمتی خود به سر می برند و انتظار رشد برای آنها پیش بینی می شود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران علاوه بر صنعت پتروشیمی، دو صنعت بانکداری و ساختمانی را به عنوان گروه های ارزنده برای سرمایه گذاری در نیمه دوم سال جاری برشمرد و خطاب به سهامداران و سرمایه گذاران به این نکته تأکید کرد که صندوق های سرمایه گذاری نیز می توانند به عنوان یکی از راه های سرمایه گذاری مطرح باشند، چرا که در کاهش ریسک به ویژه برای افرادی که آشنایی لازم و کافی را با معاملات بازار سرمایه ندارند، نقش بسزایی ایفا می کنند.

بوذرجمهر در خاتمه سخنان خود برگزاری نمایشگاه های تخصصی بازار سرمایه را به عنوان راهکاری مفید در جهت فرهنگ سازی مناسب و توسعه بازار نام برد و در همین رابطه افزود: حضور شرکت های کارگزاری، سرمایه گذاری و به طور کلی تمام شرکت های فعال در بازار سرمایه در چنین نمایشگاه هایی می تواند اثرات مثبتی بر بازار داشته باشد.

بطوری که خدمات و اطلاعات جدید به کارگرفته شده در بازار می تواند در چنین فضاهایی به متقاضیان معرفی و عرضه شود، چرا که افزایش کاربرد و استفاده از نرم افزارهای معاملات آنلاین و توسعه روز افزون آنها می تواند در گسترش حوزه فعالیت بازار سرمایه کمک شایان توجهی کند و اثرات مثبتی را در پی داشته باشد. در واقع معرفی و عرضه محصولات و امکانات جدید در رابطه با معاملات در این مکان ها راحت تر و سریع تر صورت می گیرد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1909.bos