دلایل قیمت بالای خودرو اعلام شد
دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: با توجه به بالا بودن ریخت و پاش شرکتهای خودروساز، قیمت تمام شده تولیدات این واحدها نسبت به مشابه خارجی آنها بسیار بالاتر است
با اشاره به تصویب قانون ارتقاء کیفیت خودرو و تولیدات داخل اظهار داشت: موضوع مهمی که کمتر به آن توجه میشود بیش از حد بزرگ بودن کارخانههای خودروسازی و بالا بودن تعداد شاغلین در این واحدها است که قیمت تمام شده خودرو را افزایش داده است.
به گفته وی، در حال حاضر با توجه به بالا بودن ریخت و پاش شرکت های خودروساز قیمت تمام شده تولیدات این واحدها نسبت به مشابه خارجی آنها بسیار بالاتر است.
امامی افزود: زمانی که پیکان با قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشد قیمت تمام شده قطعات این خودرو حدود یک میلیون و 300 هزار تومان بود و بقیه مبلغ فروش شامل سود و یا هزینههای سربار کارخانه میشد.
وی ادامه داد: در آن زمان ایران خودرو حدود 14 هزار نفر پرسنل داشت ولی الان این رقم به بیش از 20 هزار نفر رسیده است.
وی اظهار داشت: در آن زمان برآورد ما این بود که ایران خودرو با نصف تعداد پرسنلش میتواند به همان میزان تولید دست یابد.
وی افزود: خودروسازان در برخی فعالیتها مانند تحقیق و توسعه که باید بیشتر خرج کنند، این کار را انجام نمیدهند و در مقابل، هزینه زیادی را در فعالیتهای غیر ضروری صرف میکنند.
URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1902.bos