شماره: 1892 تاریخ : 1390/06/15-12:00:00

رئیس کل بیمه مرکزی:

رشد صنعت بیمه طی چند دهه گذشته چشمگیر بوده است

:رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: رشد صنعت بیمه در سال 89، در مقایسه با سالهای پیش از آن چشمگیر بوده به طوری که در برخی از رشته ها شاهد رشد 57 درصدی بودیم.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،'جواد فرشباف ماهریان' روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در محل ساختمان بیمه مرکزی تشکیل شد، افزود: زمانی که حق بیمه تعرفه ها را کاهش می دهیم طبیعی است که تقاضای بیمه شدن در جامعه افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: با آزاد شدن نرخ تعرفه های بیمه به سوی رقابتی شدن بازار گام بر می داریم.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش 3.8 درصدی واحد ضریب خسارت گفت: این موضوع نشان از خدمات بهتر نسبت به سال قبل دارد که شاید یکی از علل کلیدی آن نظارت شرکتهای بیمه و عملکرد مطلوب آنها بوده است.
وی در خصوص خدمات جدید صنعت بیمه در سال جاری گفت: راه اندازی شرکت سهامی تعاونی عام در زمینه صنعت بیمه و راه اندازی دو شرکت بیمه سپهر و آرمان که مجوز آنها صادر شده از جمله فعالیت های سال 90 است.
به گفته فرشباف ماهریان، دیگر فعالیت های بیمه مرکزی در زمینه پوشش بیمه مسافران خارجی و راه اندازی بیمه متقابل در منطقه کیش بوده که برای جلوگیری از تحریم ها و پوشش نفتکش ها در قالب 'پی اند آی' راه اندازی شده است.
وی در پایان بیان داشت: همچنین بر اساس برنامه پنجم توسعه 2مدیریت مستقل در بیمه مرکزی شامل اداره کل نظارت بیمه های اتومبیل و همچنین دفتری برای توسعه بیمه و محصولات بیمه ای که خود بتوانند تعریف محصول کنند ایجاد شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1892.bos