شماره: 1845 تاریخ : 1390/06/11-12:00:00

مدیر فنی و پذیرش بورس کالا خبر داد:

افزایش 4 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی

:مدیر فنی و پذیرش بورس کالا از افزایش 4 درصدی قیمت محصولات پلیمری برای ماه جاری بر اساس جلسه اخیر کارگروه تعیین قیمت خبر داد و گفت: بر اساس نامه ستاد هدفمندی یارانه‌ها ق

 

به گزارش روز جمعه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،مهرزاد نامداری در خصوص تصمیمات جدید کارگروه تعیین قیمت محصولات پتروشیمی اظهار داشت: در این جلسه میانگین قیمت فوب در هفته آخر ماه گذشته و نرخ دلار در همان تاریخ محاسبه و به تأیید رسید.
وی افزود: بر اساس میانگین قیمتی محاسبه شده قیمت محصولات پتروشیمی حدود 4 درصد افزایش خواهد یافت،همچنین در محصولات شیمیایی قیمت برخی محصولات افزایش و برخی نیز کاهش یافته است،البته قیمت سود کاستیک (سود مایع) با 15 درصد بیشترین کاهش قیمت را در محصولات شیمیایی برای ماه جاری را به خود اختصاص داده است.
به گفته مدیر فنی و پذیرش بورس کالا، قیمت‌های تعیین شده از روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه اعمال شده است.

*
قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی در کارگروه محصولات پتروشیمی

نامداری درباره وضعیت قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی در بورس کالا بیان کرد: بر اساس نامه‌ای که ستاد هدفمندی یارانه‌ها به تازگی اعلام کرده، قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی که پیش از این توسط شرکت پالایش و پخش تعیین می‌شد از این پس در کارگروه که قیمت محصولات پتروشیمی را تعیین می‌کرد، مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی فرآورده‌‌های نفتی دارای نرخ فوب نیستند، پالایش و پخش بر اساس فرمول خاصی قیمت گذاری آنها را محاسبه می‌کرد.
مدیر فنی و پذیرش بورس کالا بیان کرد: در صورتی که قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی در این کارگروه تعیین شود باید همانند پتروشیمی ها فوب منهای 15 را بپذیرند که قرار است جلسه‌ای با تولید کنندگان برگزار و این مسئله را بررسی کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1845.bos