شماره: 1832 تاریخ : 1390/06/08-12:00:00

پذیرش شرکت‌ها در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد

:معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس و اوراق بهادار از پذیرش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،«علی سنگینیان» برپایی همایش‌ها در زمینه پذیرش بنگاه‌های اقتصادی در بورس را گام اول این اقدام برشمرد و خاطر نشان کرد: نتایج و آثار این همایش در نیمه دوم سال نمایان خواهد شد. معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس و اوراق بهادار درخصوص برگزاری نخستین همایش منطقه ای پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار ؛فرصت‌ها و مزایا گفت: شرکت بورس و اوراق بهادار تهران، این همایش را براساس یکی از تکالیف اهداف خود در زمینه بازاریابی و معرفی فرصت‌ها برای شرکت‌هایی که توانمندی پذیرش در بورس را دارد؛ برگزار کرد.
وی افزود: هر چند فضای تامین مالی در حال تغییر است، اما تا پیش از آن تامین مالی مبتنی بر تصمیمات بانکی بود اما هم اکنون به سمتی می‌رویم که بازار سرمایه تامین کننده نیاز مالی باشد.
به گفته سنگینیان با توجه به سیاست‌های پیش رو نیاز است که فرصت‌ها را شناسایی کرده و تقویت کنیم.
وی با اشاره به الزامات قانونی برنامه پنجم توسعه مبنی بر عرضه تمام سهام شرکت‌های سهامی عام در بورس و فرابورس، تصریح کرد: معرفی فرصت‌ها به شرکت‌ها گام اول در این زمینه بود و در صدد هستیم تا با این کار، میزان آمادگی خود را توضیح داده تا به نتیجه برسیم.
سنگینیان افزود: با توجه به اینکه سرعت انتشار اوراق مشارکت و صکوک بیشتر شده است، درحال کار روی پذیرش شرکت‌ها هستیم و از آنجایی که این کار پدیده زمان‌بری است، به نظر می‌رسد در شش ماه دوم آثار آن بهتر نمایان شود.
وی با بیان اینکه مذاکره رو در رو از دیگر اقدامات خواهد بود،‌ تصریح کرد: همایشی که به زودی در تبریز برگزار می‌شود پیرو اهداف یاد شده است و در آن تلاش می‌شود تا همایش‌های منطقه‌ای را با همکاری فعالان و شرکت‌های تامین سرمایه برگزار و فرصت‌ها برای آنها تبیین شود.
به گفته وی در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها با این فضا آشنا نیستند و این همایش به تصمیم‌گیری ناشران کمک می‌کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1832.bos