شماره: 1831 تاریخ : 1390/06/08-12:00:00

طی هفته آینده رخ خواهد داد:

جای گیری نماد "فرابورس "در تابلوی معاملات فرابورس

:نماد شرکت پتروشیمی لردگان طی روز جاری در بازار پایه فرابورس بازگشایی می شود و قیمتی که روی سایت مشاهده شد، قیمت پیشنهادی اعلام شده از سوی کارگزاران است.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،در حالی ماه مبارک رمضان را به پایان می رسانیم که شرکت فرابورس خود را برای ورود به بازار سهام آماده می کند تا خود نیز در کنار نمادهای درج شده در بازار فرابورس قرار گیرد.

امیر هامونی، ناظر بازار فرابورس در خصوص این موضوع تصریح کرد: در صورتی که سازمان بورس موافقت خود را اعلام کند، پس از تعطیلات عید سعید فطر در هفته آتی شاهد بازگشایی نماد شرکت فرابورس به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه خواهیم بود.

بر این اساس رقابت 30 دقیقه ای روی سهم انجام و طبق سیستم عرضه و تقاضا سهام فرابورس کشف قیمت می شود.

وی با اشاره به بازگشایی نماد شرکت پتروشیمی لردگان در روز جاری، در رابطه با قیمت 1259 ریالی و حجم بیش از 106 میلیون سهمی که در روز گذشته در نماد این شرکت روی سایت معاملاتی TSETMC   شاهد بودیم، گفت: نماد شرکت پتروشیمی لردگان طی روز جاری در بازار پایه فرابورس بازگشایی می شود و قیمتی که روی سایت مشاهده شد، قیمت پیشنهادی اعلام شده از سوی کارگزاران است.

وی این موضوع را اینگونه توضیح داد: طبق بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه انجام معاملات سهام شرکت های سهامی عام در خارج از بورس و فرابورس غیر قانونی است.

بر همین اساس و طبق یک ماده واحده، سازمان مقرر کرده که تمامی معاملات انجام شده روی سهام شرکتها در خارج از بازار سهام از تاریخ 90.1.1 تا زمان بازگشایی آنها در بازار سرمایه باید از این پس از طریق شرکت فرابورس انجام شود.

هامونی افزود: قیمتی که در روز گذشته روی سایت معاملات نمایان شد، قیمت ارایه شده از سوی کارگزاران بوده و به قیمت کشف شده برای نماد طی روز جاری ارتباطی ندارد. این حجم از معاملات نیز مربوط به معاملاتی می شود که پیش از این به صورت توافقی بین خریدار و فروشنده و خارج از بازار سهام انجام شده که باید از طریق فرابورس و کمیته نظارت بر عرضه تأیید شده و مشخصات سهامداران در سیستم ثبت و لیست آنها به روز شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: درج قیمت 1259 ریال برای هر سهم "شلرد" نیز بدون شک در محدوده قیمت های کشف شده در معاملات خارج از بازار سهام بوده است.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1831.bos