شماره: 1830 تاریخ : 1390/06/08-12:00:00

در طول دو روز :

خریداران یکشنبه سهام بانک انصار 10درصد زیان کردند

:خریداران یکشنبه سهام بانک انصار در عرض دو روز با زیان حدود 10 درصدی مواجه شده اند.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،بانک انصار در حالی به عنوان دهمین بانک بورسی از یکشنبه به جمع شرکت های بورسی پیوسته که اثر منفی قیمت گذاری گران هر سهم آن گریبانگیر سهامدارانی شده که در روز بازگشایی نماد اقدام به خرید کرده و حالا به دلیل کاهش قیمت و تشکیل صف خرید امکان خروج از این سهم را ندارند.
براساس این گزارش، بهای هر سهم این بانک به هنگام بازگشایی نماد بیش از 275 تومان قیمت خورد اما میانگین قیمت داد وستد بیش از 111.7 میلیون سهم معامله شده در همان روز 268 تومان برآورد شد. روز گذشته هم در قیمت هر سهم این بانک تازه وارد در نتیجه داد و ستد بیش از 15.5 میلیون سهم به 257 تومان کاهش یافت تا نخستین شرکتی در بورس اوراق بهادار باشد که در دومین روز حضور در بازار با ریزش قیمت و صف فروش روبرو شده است.
روند منفی و تداوم صف های فروش سهام بانک انصار امروز نیز پابرجا بود که تالحظه تهیه این خبر منجر به قیمت گذاری 248 تومانی هر سهم و معامله بیش از 11.8 میلیون سهم و صف فروش حدود 900 هزار سهمی شده است.
با این اوصاف آن دسته از خریدارانی که در روز یکشنبه اقدام به خرید سهام این بانک کرده اما موفق به خروج از سهام آن طی دیروز و امروز نشده اند ، با در نظر گرفتن کارمزد 1.5 درصدی خرید و فروش ، حدود 10 درصد زیان کرده اند که تاکنون در تاریخ بورس و ورود شرکت های جدید چنین اتفاقی رخ نداده بود.
این رویداد ناخوشایند برای سهامداران در نتیجه فاصله دو مرتبه ای نسبت قیمت به درآمد هر سهم ، عدم حمایت سهامداران عمده ، وجود بیش از 100 هزار سهامدار در ترکیب سهامداری بانک ، سهام شناور آزاد 39 درصدی ، اقدام به شناسایی سود دارندگان قدیمی سهام بابهای تمام شده هر سهم 100 تومان و دیگر عوامل رخ داده که می تواند مورد توجه متولیان دیگر شرکت هایی باشد که قصد ورود به بورس را دارند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1830.bos