شماره: 1827 تاریخ : 1390/06/08-12:00:00

7 پالایشگاه کشور تا پایان سال خصوصی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: امسال 7 پالایشگاه از 9 پالایشگاه موجود در کشور خصوصی می‎شود و سهام آنها در اختیار خریداران و سهامداران جدید قرار می‌گیرد.

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، "علیرضا ضیغمی" مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: برنامه خصوصی سازی شرکت‎های پالایشی در قالب اصل 44 مهمترین برنامه کاری این شرکت در سال 90 خواهد بود.
وی افزود: شرکت‌های زیر مجموعه پالایش و پخش شامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی _ مهندسی و ساختمان نفت ایران، شرکت مهندسی و توسعه پالایشگاه‌ها و 7 شرکت پالایشگاهی است که این شرکت‎ها واگذار شده و یا به صورت مدیریت در شرکت پالایش و پخش باقی می‎مانند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد، گفت: برای اینکه این واگذاری‎ها به نحو صحیح انجام شود، بخش حاکمیتی جدا شده و مدیریتی باقی می‎ماند و باقی شرکت‎ها در قالب بخشی از شرکت پالایش و پخش به کار خود ادامه می‎دهد.
ضیغمی همچنین افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز که بیش از 90 درصد وظایف آن حاکمیتی است به عنوان یک مدیریت در شرکت پالایش و پخش باقی می‎ماند.
وی تاکید کرد که بخشی از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز حاکمیتی باقی مانده و بقیه آن واگذار می‎شود.
ضیغمی افزود: از شرکت‎های پالایشی نیز که برنامه واگذاری آنها در قالب اصل 44 تعیین تکلیف نهایی شده است دو شرکت پالایشی آبادان و اراک دولتی باقی مانده و 7 شرکت دیگر واگذار می‎شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1827.bos