شماره: 1823 تاریخ : 1390/06/07-12:00:00

در دنیای رایانه

افزایش ضدّ ویروسهای قلابی

: در گزارش امنیتی تازه موسسه سمانتک که به بررسی تحولات مربوط به نیمه اول سال 2011 در حوزه امنیت سایبری می‌پردازد می توان به نکات جالبی در مورد ماهیت ویروس های تازه و متف

  پاتریک گارتنر معاون مدیر واحد واکنش و فناوری امنیتی شرکت سمانتک می گوید که در شش ماه اخیر شاهد تحولات تازه ای در عرصه امنیتی بوده ایم که این تحولات باعث شده ویروس ها و بدافزارهای تازه ای با ماهیت پیچیده و روش عمل متفاوت از راه برسند.
یکی از تحولات مهمی که در این زمینه اتفاق افتاده مربوط به ظهور ویروس هایی است که برنامه ها را آلوده نمی کنند و برای آلوده کردن حافظه سیستم ها طراحی شده اند.
در حالی که عمده ویروس های خطرناک موجود برای آلوده کردن برنامه های نرم افزاری طراحی می شوند، ویروس های خطرناک دیگری هم از راه رسیده اند که روی Master Boot Record  یا MBR نصب شده و دیسک را آلوده می کنند. ویروس های آلوده کننده فایل ها و نرم افزارها زمانی که یک برنامه اجرا می شود راه اندازی می شوند، اما ویروس های موسوم به MBR  به نحو دیگری عمل می‌کنند.
شاید این طور به نظر برسد که با از دور خارج شدن و منسوخ شدن دیسک های بوت سیستم، ویروس های مخرب این چنینی هم از دور خارج شده باشند، اما محققان شرکت سمانتک در ماه های اخیر شاهد افزایش ویروس هایی بوده اند که کدهای آنها در بخش MBR فعالیت می‌کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1822.bos