شماره: 1811 تاریخ : 1390/06/07-12:00:00

با حضور وزیر دفاع آغاز شد،

تولید انبوه راکت ضدزره 73 میلیمتری در ایران

به مناسبت روز صنعت دفاعی، خط تولید انبوه راکت ضدزره، با حضور سردار وحیدی به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره‌برداری از خط تولید انبوه راکت ضد زره در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: سر جنگی راکت ضدزره از نوع خرج گود است که به هنگام اصابت تا فاصله 1300 متری با نفوذ 300 میلیمتری در زره، اهداف موردنظر را منهدم می کند. این سلاح با خودرو قابل حمل است و همچنین به علت سبکی، فرد می تواند آن را حمل کند.

وی افزود: این سلاح از سه پایه نشانه‌روی مستقیم، شلیک می‌کند و به علت سبکی، سادگی و سهولت در بکارگیری، قدرت خوب سرجنگی و سرعت و دقت اصابت بالا، نقش مهمی در رزم‌های دور و نزدیک و جنگ‌های منظم و نامنظم برای انهدام اهداف مورد نظر دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این سلاح در عملیات های زمینی و تاکتیکی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: قدرت نفوذ بالا و دقت بسیار بالا از دیگر ویژگی های راکت ضدزره است، یکی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع در طراحی و تولید سلاح، افزایش تحرک نیروهای مسلح است که با تولید و تحویل انبوه این سلاح به یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، تحرک عملیاتی آنان به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

 وحیدی ضمن تقدیر از مدیران، کارشناسان و متخصصان سازمان صنایع دفاع در طراحی و تولید راکت ضدزره، این موفقیت را نمونه دیگری از توان بالای صنعت دفاعی برای تقویت بنیه دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات دانست.

این راکت 73 میلیمتری، یکی از انواع راکت‌های ضدزره است که برای انهدام تانک‌ها، نفربرها، خودروهای سبک زرهی، محل تجمع نفرات، انبارهای مهمات و استحکامات دشمن طراحی و تولید شده است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1811.bos