شماره: 181 تاریخ : 1390/03/16-12:00:00

معاون وزیر ارتباطات

ادغام وزارت ارتباطات در دنیا ، تجربه شکست خورده است

معاون وزیر ارتباطات ادغام این وزارتخانه در راه و مسکن را پرهزینه و توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: نمونه‌هایی در دنیا وجود دارد که برخی کشورها وزارت ارتباطات را با وز

 

محمد کرم‌پور در خصوص ادغام وزارت ارتباطات در راه و مسکن اظهار داشت: یکی از مشکلات کارهای بزرگ و تأثیرگذار دنیا این است که باید روی موضوع کار کارشناسی شود که فکر می‌کنم در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خوب بود در این تصمیم‌گیری نظرات کارشناسان نیز پرسیده می‌شد و نقاط قوت و ضعف موضوع درمی‌آمد و آثار این ادغام در حوزه ICT و سایر بخش‌ها پیدا می‌شد.
کرم‌پور افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک حوزه فرابخشی است و علاوه بر تأثیر بر حوزه ICT بر سایر حوزه‌ها نیز تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: ICT روی آموزش، سلامت، دولت الکترونیک، بروکراسی اداری، ساماندهی، هزینه‌ها، اقتصاد و از همه مهم‌تر تکنولوژی تأثیر گذار است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: ICT از فناوری‌های پیچیده و سطح بالا است که با تمام این تفاسیر نمی‌توان در حالی که نتایج و آثار این تصمیم‌گیری در آینده، به خوبی واضح نیست، در مورد چنین موضوع مهمی به سادگی تصمیم‌گیری کرد و ضروری است که روی این موضوع کار کارشناسی انجام شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: نکته دوم در خصوص این تصمیم این است که ارتباط موضوعات در یک ساختار بسیار مهم است.
وی توضیح داد: ساختار، ارتباط ارگانیک بین چند واحد را تعریف می‌کند، در این ساختار بین واحدها تعاریف درست تبیین نشده، بنابراین مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.
کرم‌پور افزود: مشکل مهم دیگر یک فرهنگ نمودن چند خرده فرهنگ است؛ هر سازمان و گروه اداری در کشور یک خرده فرهنگ و فرهنگ مخصوص به خود را دارد که تحت عنوان "فرهنگ سازمانی " نامیده می‌شود؛ هماهنگی، ترکیب و یکی کردن این 3 یا 4 فرهنگ بسیار سخت و پیچیده است و ممکن است آثار و تبعات نامعلومی داشته باشد که حتما نیز فکر می‌کنم اینطور خواهد شد.
رئیس رگولاتوری افزود: این آثار باید یکی یکی مشخص و فایده هزینه شود و مشخص کرد که آیا فایده این کار بیشتر است یا هزینه آن، که این کار کارشناسی انجام نشده، یا ما بی اطلاعیم.
معاون وزیر ارتباطات افزود: نکته بعدی این است که ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام دنیا یک شبکه جهانی است و سازمان‌های بین‌المللی مثل ITU و UPU در این زمینه وجود دارند که بسیار تأثیرگذار و موثر هستند و استانداردسازی‌های اقتصاد این شبکه‌ها توسط این نهادهای بین‌المللی طراحی می‌شود که ایران نیز عضو مؤثری در این اتحادیه‌های جهانی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/181.bos