شماره: 1804 تاریخ : 1390/06/06-12:00:00

در دنیای مخابرات

ایرن آزمونی جدی برای اپراتورهای همراه آمریکا

: کارشناسان حوزه مخابرات می گویند طوفان ایرن آزمونی جدی برای شبکه های تلفن همراه در آمریکا محسوب شده و مشخص خواهد کرد که آیا این شبکه ها از کیفیت و طراحی مناسب برخوردار

احتمال اینکه شبکه های تلفن همراه در شرایط طوفانی و وقوع گردباد کماکان سرپا بمانند بیش از زمان وقوع زلزله است و مردم امیدوارند این شبکه ها در این شرایط کماکان قابل اتکا باقی بمانند.
البته شبکه تلفن همراه آمریکا در زمان وقوع زلزله 5.9 ریشتری هفته قبل عملکرد خوبی نداشت، زیرا بسیاری از مردم بلافاصله بعد از زلزله برای کسب اطلاع از وضعیت سلامت دوستان و اقوامشان  از گوشیشان استفاده کردند و به همین علت ظرفیت شبکه کاملا تکمیل شد.
شرایط پس از وقوع زلزله اخیر تا بدان حد بحرانی شد که آژانس فدرال مدیریت شرایط اضطراری در آمریکا از مردم خواست در چنین شرایطی از این پس از ایمیل یا ارسال پیامک استفاده کنند و ظرفیت شبکه را برای برقراری تماس های اضطراری آزاد بگذارند.
از سوی دیگر 10 سال بعد از وقوع حادثه 11 سپتامبر که شبکه تلفن همراه نیویورک به طور کامل از کار افتاد، تکرار حادثه مشابه در هفته گذشته باعث انتقادهای تندی شده و ناظران می گویند چرا بعد از 10 سال هنوز تمهیدات لازم برای حل این مشکل اندیشیده نشده است.
در صورتی که اپراتورهای آمریکایی در زمان وقوع طوفان ایران هم امتحان خوبی پس ندهند احتمالا باید منتظر واکنش تند افکار عمومی باشند.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1804.bos