شماره: 180 تاریخ : 1390/03/16-12:00:00

رئیس کمیته مخابرات مجلس

وزارت ارتباطات بدون اطلاع اعضای کمیسیون تخصصی ادغام شد

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: به دلیل رد فوریت ادغام وزارت ارتباطات، اصلا قرار نبود این پیشنهاد در جلسه مجلس مطرح شود،رای‌گیری برای تصویب ادغام وزارت ارتباطات در

 

 

علی مطهری  با اشاره به تصویب طرح تشکیل امور زیربنایی و ارتباطات در مجلس اظهار داشت: امکان پس گرفتن مصوبه از سوی مجلس وجود ندارد و راه لغو این مصوبه نظر شورای نگهبان یا صدور حکم حکومتی از سوی رهبری است.
رئیس کمیته مخابرات مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه فوریت این طرح رد شده بود، قرار نبود در آن روز در جلسه مجلس مطرح شود و در روز رای‌گیری برای تصویب این طرح نیز با اعضای کمیسیون صنایع برای بازدید از صنایع استان شیراز در فارس بودیم و در جلسه رای گیری حضور نداشتیم.
رئیس کمیته مخابرات مجلس تصریح کرد: مخالف ادغام نبودم اما راهکارهای دیگری برای این مسئله داشتم؛ پیشنهاد ما این بود که بعد از ادغام وزارت مسکن و راه، بخش‌هایی از وزارت ارشاد که مربوط به فضای مجازی و مدیریت محتوا می‌شود و نیز بخش هایی از حمل و نقل وزارت راه به مجموعه وزارت ارتباطات ملحق شود.
وی با اشاره به ضرورت تغییر ساختار وزارت ارتباطات گفت: پس از واگذاری بخش‌های عمده‌ای از وزارت ارتباطات، ساختار این وزارتخانه باید تغییر می‌کرد.
مطهری افزود: با توجه به اینکه در این قضیه دولت اعلام بی‌نظری کرده، به نظر می‌رسد اگر مخالفتی داشت اختیار را به مجلس نمی‌داد، پس موافق این ادغام بوده است.
وی گفت: از سوی دیگر به نظر می‌رسد خیال وزارت ارتباطات از سوی دولت محکم بود و تصور می‌کردند دولت جلوی این تصمیم را می‌گیرد، بنابراین اگر گله‌ای باشد باید از خود دولت گله کنند.
وی گفت: این ادغام نیز مشکلی به وجود نمی‌آورد زیرا هم‌اکنون نیز در برخی کشورها از جمله ترکیه، وزارت راه و ارتباطات با هم یکی است و از این به بعد باید مسائلی حل و فصل شود که دغدغه کارشناسان این حوزه نیز مرتفع گردد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس توصیه کرد: پس از ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و مسکن باید از این پس سه نکته مهم را در نظر داشت.
وی توضیح داد: نخست باید ساختار مناسبی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساختار وزارت امور زیربنایی پیش‌بینی شود؛ دوم باید امور قابل واگذاری در قانون اصل 44 در هر سه وزارتخانه ادغام شده، با سرعت بیشتری واگذار شود و در آخر نیز باید یک وزیر قدر برای وزارتخانه انتخاب شود که از پس مسئولیت‌های این 3 وزارت‌خانه بربیاید که با توجه به معرفی آقای نیکزاد امیدواریم ایشان از پس این کار برآیند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/180.bos