شماره: 1778 تاریخ : 1390/06/05-12:00:00

بیمه ایران به جمع بانکداران می پیوندد

:مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به اینکه هدف دولت از تدوین لایحه‌ تعیین نرخ دیه، پرداخت دیه به میزان قانونی و شرعی است، گفت: در شرایط فعلی مردم بهای خسارت‌هایی را پرداخت

 به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ، جواد سهامیان مقدم ضمن اشاره به اجرای دیه 90 میلیون تومانی که هفته گذشته از جانب سخنگوی قوه قضائیه قطعیت اجرای آن مطرح شده است، اظهار داشت: موضوع دیه دارای ابعاد قانونی، شرعی و اجتماعی است به نحوی که بنده در رابطه با افزایش دو برابری نرخ دیه خواستار اجرای میزان واقعی دیه مطابق با شرع و قانون هستم.
وی به لایحه پیشنهادی دولت که به مجلس برای تعیین نرخ دیه امسال ارائه شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تصمیم نهایی در رابطه با لایجه مذکور گرفته نشده و همچنان در مرحله کارشناسی قرار دارد.
به گفته سهامیان هدف لایحه مذکور پرداخت دیه به میزان قانونی و شرعی است به صورتی که دراین مسیر بار مالی مضاعفی بر مردم تحمیل نشود.
مدیر عامل بیمه ایران درادامه افزود: در حال حاضر مردم بهای خسارت‌هایی را پرداخت می‌کنند که ناشی از جاده‌ها و فاکتورهایی خارج از اختیار آنان است که می‌توان با سهیم کردن بخش‌های دیگر تاحدودی مانع افزایش حق بیمه و ایجاد فشار به مردم شد.
سهامیان در رابطه با چگونگی وضعیت تأسیس بانک بیمه ایران که ازجانب بانک مرکزی با مخالفت‌هایی همراه شده نیز اظهار داشت: قبل ازانقلاب اسلامی این شرکت بیمه دارای بانکی مختص به خود با نام بیمه ایران بود که با بروز شرایطی بعد از پیروزی انقلاب با بانک ملت ادغام شد البته درحال حاضر ما خواستار برگشت بانک ادغامی خود با بانک ملت هستیم.
به گفته وی بیمه ایران اکنون در حال اجرای ساز وکارهای بانک مرکزی ایران و سیاست‌‌های کلی اصل 44 درتأسیس بانک است به نحوی که به مردم اطمینان می‌دهیم تمام تلاش خود را برای محقق شدن این امر انجام خواهیم داد.
 مدیرعامل بیمه ایران در خصوص تأثیرحضور شرکت خارجی بر روند فعالیت شرکت‌های بیمه داخلی، افزود: به عقیده بنده ورود شرکت‌های خارجی به کشور بسیار مطلوب است چراکه در این مسیر نه تنها شرکت‌های بیمه برای باقی ماندن در بازار تمام سعی خود برای ارائه خدمات مناسب انجام می‌دهند بلکه فعالیت شرکت‌های قوی نیز به مردم معرفی خواهد شد.
وی با اشاره به سابقه 77 ساله فعالیت بیمه ایران درکشور، اظهارداشت: این شرکت بیمه در سال 1314 با سرمایه 20 میلیون ریال در صنعت بیمه شروع به فعالیت کرده است که امید می‌رود در سال 90 سرمایه فعلی این شرکت را که حدود 2 هزار میلیارد ریال است را با افزایش دو برابری به 20 هزار میلیارد ریال برسانیم.
به گفته سهامیان، رسالت صنعت بیمه در کشور ایجاد بسترهای مناسب امنیت برای فعالان اقتصادی و اجتماعی است که دراین میان بیمه ایران در طول این 3 ربع قرن تجربه توانسته است با 205 شعبه مستقل و قریب 6500 شبکه فروش در قالب نمایندگان حقیقی، حقوقی و کارگزاران تا حدودی محقق شدن این اهداف را تسهیل بخشد.
وی ضمن بیان این مطلب که بیمه ایران در سال گذشته حدود 17 میلیون بیمه نامه صادر کرده است، افزود: به عقیده بنده این آمار نشان از آن دارد که این شرکت بیمه برای تمام افراد کشور بیمه نامه صادر کرده است چراکه در بیمه نامه طلایی فرهنگیان حدود 2 میلیون نفر، بیمه نامه جانبازان و خانواده شهداء یک میلیون و 500 هزار نفر و بیمه نامه حوادث تحصیلی دانش آموزان 14 میلیون را تحت پوشش قرار داده است.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه به فعالیت این شرکت بیمه در شرایط آزاد سازی نرخ‌ها اشاره کرد و گفت: در روند آزادسازی نرخ‌ها رقابتی میان شرکت‌های بیمه به وجود آمد که منجر به تقلیل حق بیمه‌ها شد؛ در این شرایط بیمه ایران در سال 88 با توجه پرتفوی 22هزار میلیارد ریالی خود در سال 89 توانست با 30 درصد رشد؛ حق بیمه‌های خود را به 29 هزار میلیارد ریال برساند.
به گفته سهامیان خسارت پرداختی این شرکت بیمه در سال 89 به لحاظ تعداد 2 میلیون و 300 فقره پرونده است البته جمع خسارت پرداختی بیمه ایران به لحاظ ریالی در سال گذشته 20 هزار و 600 میلیارد ریال است که می‌توان گفت 50 درصد این رقم در بخش شخص ثالث و اتومبیل پرداخت شده است.
وی در ادامه به سرویس پرداخت خسارت در محل، طرح نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های صنعتی و بیمه ارزش مضاعف این شرکت بیمه اشاره کرد و گفت: البته در بازارهای بین المللی نیزاین شرکت بیمه حضوری فعال دارد به این صورت بیمه ایران در امارات، دبی، بحرین، عمان و سایر نقاط حوزه خلیج فارس به ارائه خدمات می‌پردازد به نحوی که در سال گذشته علارغم تحریم‌های بین المللی حدود 540 میلیارد ریال حق بیمه و سود 26 درصدی را نیز کسب کرده‌ است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1778.bos