شماره: 1773 تاریخ : 1390/06/05-12:00:00

امکان ارائه قسطی بیمه شخص ثالث وجود ندارد

: با افزایش دو برابری نرخ دیه تنها بیمه شخص ثالث متأثر از دیه نخواهد شد چرا که بیمه گذاران در بیمه‌های مسئولیت نیز موظف به پرداخت دیه هستند.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،محمود ضرابی  ضمن تأکید براینکه افزایش دو برابری نرخ دیه برخلاف اظهارات برخی از مسئولین اثرات مخربی بر صنعت بیمه و به ویژه بیمه شدگان وارد خواهد آورد، اظهارداشت: این نکته را باید در نظر گرفت که تنها بیمه شخص ثالث متأثر از دیه نخواهد شد چراکه در این مسیر بیمه گذاران در بیمه‌های مسئولیت نیز موظف به پرداخت دیه هستند  .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دو بیمه نامه مذکور شرکت‌های بیمه مسئول اجرای تعهدات خود درمقابل دریافت حق بیمه‌ها هستند، افزود: قوه قضائیه نیز در این راستا با تعیین نرخ دیه در هر سال شرکت‌های بیمه را در اجرای تعهدات خود یاری می‌کند  .

وی ضمن تأکید بر اینکه در صورت عدم تناسب حق بیمه‌های دریافتی شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات آنان مردم در آینده دیگر تمایلی به تمدید یا انعقاد قرار داد نخواهند داشت، گفت: البته دولت برای جلوگیری از آثار ناشی از تورم در بیمه شخص ثالث اقدام به تعیین حق بیمه‌ها می‌کند ولی از آن طرف قوه قضائیه در زمان تعیین دیه با در نظر گرفتن معیار‌های خاص خود نرخی را که متناسب با حق بیمه‌های دریافتی شرکت‌های بیمه نیست، اعلام می‌کند  .

ضرابی اضافه کرد: بروز تناقض مذکور به همراه افزایش هر ساله نرخ دیه به طور حتم شرکت‌های بیمه را در بخش بیمه شخص ثالث با ضررهای بسیاری همراه خواهد کرد .


امکان ارائه قسطی بیمه شخص ثالث وجود ندارد

مدیرعامل بیمه کارآفرین در رابطه با پیشنهادات برخی از افراد مبنی بر اخذ حق بیمه‌ها به صورت قسطی، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه در بیمه شخص ثالث به هیچ عنوان نمی‌توانند حق بیمه‌ها را به صورت قسطی دریافت کنند.

به گفته وی، زمانی که افراد منازل خود را تحت پوشش بیمه نامه‌هایی می‌کنند در زمان عدم پرداخت حق بیمه شرکت‌های بیمه می‌توانند با مراجعه به آدرس آنها اقدام به اخذ حق بیمه خود کند اما در بیمه شخص ثالث وضع به گونه‌ای دیگر است.

این مقام مسئول در صنعت بیمه، اضافه کرد: به دلیل عدم وجود یک سیستم یکپارچه آنلاین میان شرکت‌های بیمه به خصوص در بیمه شخص ثالث اگر رانندگان اقدام به خریداری بیمه نامه به صورت قسطی کنند به جهت نبود آدرس دقیق و تردد آنها در سطح کشور محقق شدن این امر وجود ندارد.

به گفته وی البته شورای عالی بیمه مصوبه‌ای در خصوص امکان فروش قسطی بیمه‌نامه‌ها را به شرکت‌های بیمه ارائه کرده است اما به دلیل آنکه اجرای این امر به هیچ عنوان برای شرکت‌های بیمه سوده نیست تا کنون این کار اجرایی نشده است.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1773.bos