شماره: 1769 تاریخ : 1390/06/05-12:00:00

عرضه برنج ارزان قیمت همزمان با آغاز نمایشگاه‌های پاییزه

رییس سازمان بازرگانی استان گیلان گفت: برای رفاه حال مردم همزمان با آغاز نمایشگاه‌های پاییزه برنج ارزان قیمت عرضه خواهد شد.

 
 
 

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، ،سیاوش امینی در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران اعلام کرد: توزیع‌کنندگان می‌توانند همزمان با برپایی نمایشگاه‌های پاییزه، در میادین استان تهران و محل برگزاری نمایشگاه‌ها برای عرضه مستقیم برنج کیفی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده، کشاورزان می‌توانند بدون پرداخت اجاره بها با در اختیار داشتن غرفه‌های رایگان، برنج را با قیمتی مناسب و ارزان‌تر از سطح بازار ارائه کنند.

رییس سازمان بازرگانی استان گیلان خاطرنشان کرد: این اقدام جهت رونق بخشیدن به فروش برنج بومی گیلان توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط در استان تهران انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به آمادگی اتحادیه‌ها برای انجام این امر در سراسر کشور تاکید کرد: در حال حاضر تنها استان تهران برای در اختیار گذاشتن غرفه رایگان به کشاورزان و عرضه‌کنندگان برنج اعلام آمادگی کرده است، اما استان گیلان آمادگی عرضه نامحدود برنج را در سراسر کشور داراست.

امینی، این موضوع را یک امری دو سویه دانست و گفت: این اقدام هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

شبکه تخصصی بانک و صنعت امیدوار است با این سیاست بار دیگر به تولید کننده داخلی ضربه وارد نشود.

دولت امسال با افزیاش تعرفه واردات برنج خارجی تا 90 درصد گام مهمی در راستای حمایت از تولید کننده برداشته است و مسوولان زیر مجموعه مراقب باشند این سیاست را دچار خدشه نکنند.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1769.bos