شماره: 1749 تاریخ : 1390/06/02-12:00:00

رشد 100 درصدی شاخص کل بورس

:سخنگوی اقتصادی دولت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در 17 ماه اخیر بیش از 100 در صد رشد داشته است.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،دکتر سید شمس الدین حسینی  اظهار داشت: در ادامه تداوم رشد شاخص کل بورس در سال 1389 طی پنج ماهه اول سال گذشته شاهد رشد هشت درصدی بودیم.
وی افزود: ارزش بورس تهران در پنج ماهه اول امسال 6/6 میلیارد دلار افزایش یافته است که این رقم 81 درصد رشد را نشان می دهد.
سخنگوی اقتصادی دولت به رشد بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: در پنج ماه گذشته، بیش از سه هزار میلیارد تومان در فرابورس معامله شده که این رقم سه برابر مدت مشابه سال قبل است.

وی تصریح کرد: پس از راه اندازی موفق بورس محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی هم در بورس کالا پذیرفته شده است. بورس نفت به عنوان اولویت طبق مصوبه هییت وزیران، ‌مورد حمایت دولت خواهد بود که تلاش می کنیم تجارت نفت خام و فرآورده‌های نفتی را به سرمایه گذاری و تولید در این عرصه پیوند بزنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تعامل، ‌تبادل و تجارت منصفانه و هوشمند با دیگر کشور‌ها را یکی دیگر از سیاست‌های اقتصادی دولت در سال 90  ذکر کرد.

حسینی افزود: سال گذشته 11 میلیارد و 800 میلیون دلار جذب منابع خارجی داشتیم که سه میلیارد و 800 میلیون دلار مربوط به جذب مستقیم است که در مجموع‌ این دو سال، 111 درصد جذب سرمایه خارجی رشد داشته است.

وی افزود: کمک و جایزه بازاریابی و جذب سرمایه گذاری خارجی به اشخاص حقوقی یکی دیگر از برنامه های است که امسال از سوی دولت در بخش اقتصادی پیگیری خواهد شد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1749.bos