شماره: 1734 تاریخ : 1390/06/01-12:00:00

نرخ جدید دیه ، قطعی نیست

:رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نرخ دیه 90 میلیون تومانی قطعی نیست، گفت: تعیین نرخ دیه بحث ملی است و همکاری ارزشمندی میان سه قوه وجود دارد.

 

   به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ، فرشباف ماهریان افزود : شاید نرخ تغییر نکند اما باید راهکارهای تامین آن بررسی و تبیین شود و فشاری به مردم نیاید.

وی تصریح کرد : پیشنهادهای خود را در قالب 10 بند ارائه و مکانیزمی را برای تعیین نرخ دیه در هر سال پیشنهاد کرده ایم تا وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی با تشکیل کارگروهی شاخص ها و معیارهای لازم را برای هر کدام از متعلقات دیه ای تعیین کنند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ، برای نمونه اگر قرار شود نرخ دیه بر مبنای شتر باشد، بایدویژگی های آن را مشخص کنیم ، وزن شتر باید مشخص شود و قیمت گوشت در بازارهایی که گوشت شتر دارد، تعیین و نمونه گیری شود و رقم ها را در یک گروه کارشناسی محاسبه کنیم.

وی باردیگر با تاکید براینکه اعمال نرخ جدید دیه ، نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد : طبق قانون ، پوشش بیمه ای باید تا سقف دیه کامل باشد و نمی توان بخشی از ان را به مردم واگذار کرد.

فرشباف همچنین خاطرنشان کرد : صنعت بیمه متولی 80 درصد تلفات و مصدومان حادثه ناشی از پوشش دیه است و شرکت های بیمه ای باید این پرداخت ها را انجام دهند و کسانی که باید 80 درصد مبالغ دیه ای را پوشش دهند ، باید در تصمیم گیری ها هم دخیل باشد.

وی تصریح کرد: اظهار نظر کتبی خود را درباره نرخ دیه امسال ارسال کردیم و حتما قوه قضائیه نیز نظر خود را به رهبری اعلام خواهد کرد.

فرشباف ماهریان اضافه کرد : مهلت ما تمام نشده است و باید فرصت دهیم بررسی کارشناسی دقیقی شود و دست اندرکاران ذیربط پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1734.bos