شماره: 1724 تاریخ : 1390/05/31-12:00:00

فاصله قیمت متعادل و واقعی تخم مرغ

:مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی با اعلام قیمت متعادل تخم مرغ معادل هر کیلو 2450 تومان، میزان حداکثر سود فروش تخم مرغ را 22 درصد اعلام کرد.

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،با این اعلام و در نظر گرفتن اینکه هر شانه تخم مرغ از نوع درشت ترین آن دو کیلو است می توان حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ را 4900 تومان دانست.
این در حالی است که هم اکنون در سطح شهر تهران تخم مرغ دانه ای 200 تومان هم به دست مصرف کننده می رسد که اگر این را بخواهیم شانه ای در نظر بگیریم آن وقت هر شانه تخم مرغ با قیمت 6000 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
یدالله صادقی با اعلام قیمت متعادل تخم مرغ، علت نوسان قیمت آن را کمبود تولید این محصول عنوان کرد و گفت: هنوز برنامه ریزی های برای تولید این محصول به نتیجه نرسیده و امیدواریم هرچه سریعتر عرضه و تقاضای این محصول متعادل شود.
وی در مورد نوسان قیمت تخم مرغ، علاوه بر نبود تعادل عرضه و تقاضا به موضوع گران شدن قیمت نهاده های تولید این محصول نیز اشاره کرد و افزود: گران شدن نهاده هایی مانند ذرت و سویا نسبت به سال گذشته نیز در نوسان قیمت تخم مرغ تاثیر داشته است.
صادقی در ادامه قیمت تمام شده تخم مرغ در مرغداری ها را 2050 تومان اعلام و بیان کرد: در صورتی که عرضه و تقاضا تنظیم باشند قیمت متعادل تخم مرغ کیلویی 2450 تومان است.
وی با بیان اینکه اکنون در شرایط کمبود قرار داریم، متذکر شد: هم اکنون تخم مرغ ها در کارتن های متفاوت 10 ، 12 و 13.5 کیلویی عرضه می شوند و وزن شانه های تخم مرغ نیز از نوع درشت ترین آن دو کیلوگرمی، متوسط 1.9 کیلوگرمی و ریزترین آن 1.8 کیلوگرم است.
این مقام وزارت بازرگانی در پایان در مورد میزان حداکثر سود فروش تخم مرغ نیز خاطرنشان کرد: از آنجایی که تخم مرغ کالایی فسادپذیر و شکست پذیر است میزان سود آن حداکثر 22 درصد در نظر گرفته شده است.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1724.bos