شماره: 1704 تاریخ : 1390/05/30-12:00:00

مدیر توسعه بورس کالا خبر داد:

تدوین آیین‌نامه‌های قانون بهره‌وری کشاورزی برای عرضه محصولات به بورس

:در حالی ورود برخی محصولات کشاورزی به بورس کالا در انتظار اجرایی شدن قانون بهره‌وری کشاورزی است، مدیر توسعه بازار بورس کالا،گفت : آیین نامه این قانون در حال تدوین است ول

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،عباس بنازاده در خصوص تدوین آیین نامه اجرایی قانون بهره‌وری کشاورزی اظهار داشت: حدود سه هفته است که کارگروه تدوین این آیین نامه تشکیل و کار خود را شروع کرده  است.
وی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرای قانون بهره‌وری در حال تدوین است، در خصوص این مسئله که آیا تا پایان شهریور ماه این کار به پایان می‌رسد، گفت:‌ تدوین آیین نامه زودتر از شهریور ماه به پایان می‌رسد ولی پس از آن باید به تصویب هیئت دولت برسد.
به گفته مدیر توسعه بازار، زمان تصویب آیین نامه قانون بهره‌وری کشاورزی و اجرا شدن آن مشخص نیست.
سال گذشته قانون بهره‌وری کشاورزی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس آن تمام محصولاتی که فروش تضمینی دارد باید در بورس عرضه شود. بنابراین با تدوین و اجرایی شدن این قانون حجم معاملات رینگ کشاورزی بورس کالا افزایش چشم گیری خواهد یافت.
بنازاده در پاسخ به این سؤال که آیا تالار بورس در انزلی آنلاین شده ومعاملات آن آغاز شده است، گفت: در تالار انزلی کارگزاران در تالار مستقر شده و کار خود را به صورت آزمایشی شروع کرده‌اند. هر زمان سازمان مناطق آزاد آمادگی خود را اعلام کند به صورت رسمی معاملات این تالار شروع می شود.
به گفته وی، معاملات این تالار از این هفته آنلاین شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1704.bos