شماره: 446426 تاریخ : 1397/10/30-10:08:24

17 هزار کارفرما در استان کردستان ماهانه حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان به منظور تقویت تعامل و ارتباط، بررسی مسائل و مشکلات فی مابین، هماهنگی در خصوص افزایش همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و صیانت از اموال و منافع سازمان، با شهردار و رئیس شورای شهر بانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان در این دیدار با اشاره به تعامل و همکاری این اداره کل با نهادها و سازمانهای دارای بدهی با تاکید براینکه این سازمان تعهدات سنگینی نسبت به جامعه هدف خود دارد؛ تصریح کرد: پرداخت به موقع و واقعی حق بیمه ها نقش مهمی در انجام تعهدات و آرامش جامعه دارد.

سید صلاح قریشی با اشاره به اینکه 17 هزار کارفرما در سطح کردستان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند گفت: بالغ بر 160 میلیارد تومان معوقه کارفرمایان این استان به تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بالغ بر 631 هزار جمعیت استان کردستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، گفت: 33 هزار خانوار مستمر بگیر در سطح استان ماهیانه بالغ بر 42 میلیارد تومان مستمری دریافت می کنند که لازمه پرداخت این تعهدات، دریافت به موقع حق بیمه از کارفرمایان است.
قریشی با اشاره به اینکه تعداد مستمر بگیری تامین اجتماعی استان در مقایسه با سال گذسته  8/11 درصد افزایش  داشته است تاکید کرد: ماهیانه قریب 7 هزار میلیارد تومان در سطح کشور بدون اتکا به پول نفت و مالیات از طریق مشارکت کارفرمایان و بیمه شدگان به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه صیانت از منابع صندوق تامین اجتماعی وظیفه ای است که همه ما در مقابل آن مسئولیم تصریح کرد: این سازمان برای انجام تعهدات بموقع خود نیازمند مشارکت و همدلی کارفرمایان و شرکای اجتماعی خود است و تمامی کارفرمایان به این مهم واقفند که تامین اجتماعی سازمانی تعامل گراست.
در ادامه این نشست وثوقی شهردار بانه نیز ضمن تقدیر از مساعدت‌های بعمل آمده از سوی سازمان تامین اجتماعی تعهدات صورت گرفته در خصوص بیمه شدگان و به ویژه مستمری بگیران را نشان دهنده تخصص و تعهد سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: شهرداری خود را مکلف می‌داند نسبت به پرداخت بدهی بابت حق بیمه های جاری و معوقه اقدام نماید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/17-هزار-کارفرما-در-استان-کردستان-ماهانه-حق-بیمه-به-سازمان-تامین-اجتماعی-پرداخت-می-کنند.bos