شماره: 1698 تاریخ : 1390/05/29-12:00:00

یک قطعه سکه، 520هزار تومان!!

قیمت بی سابقه 520 هزار تومان برای هر سکه طلا، نرخی است که شاید هیچ یک از خریداران و حتی فروشندگان آن را پیش بینی نمی کردند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از رکوردزنی دوباره قیمت سکه و طلا خبر داد.

کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ، دقایقی پیش با20 هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه ، به قیمت بی سابقه 520 هزار تومان رسید.

وی با تاکید بر اینکه قیمت طلا در هر کشوری به بهای جهانی آن وابسته است گفت: هر اونس طلا هم دیروز در بازارهای جهانی با ثبت رکورد جدید 1868 دلار داد و ستد شد که در مقایسه با روز پیش از آن 39 دلار افزایش نشان می دهد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت امروز هر اونس طلا را 1854 دلار اعلام کرد و افزود: تداوم رکود اقتصادی اروپا و آمریکا و تورم ناشی از آن در بازارهای جهانی از علل این افزایش است.

آقای کشتی آرای اضافه کرد: به همین علل تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی و در نتیجه قیمت آن در بازارهای خارجی و داخلی به شدت افزایش یافته است.

آقای کشتی آرای افزایش نرخ دلار در بازار داخل را از دیگرعلل افزایش قیمت سکه در داخل دانست و گفت: قیمت نیم سکه هم دقایقی پیش در بازار آزاد 255 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با پنجشنبه 27 مرداد، پنج هزار تومان رشد داشت.

وی قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی را هم در بازار آزاد امروز به ترتیب 135 و 77 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز دقایقی پیش در بازار آزاد با15 هزارتومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه به قیمت بی سابقه 525 هزار تومان داد و ستد شد.

آقای کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا هم در بازار داخل دوباره رکورد زد افزود: هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت دقایقی پیش در بازار آزاد با هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه ، 52 هزار تومان معامله شد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1698.bos