شماره: 1695 تاریخ : 1390/05/29-12:00:00

مجلس به دنبال تغییر قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ از بررسی قانون اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مبنی بر تفسیر مجدد این قانون در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، محمدرضا محسنی‌ثانی" با اشاره به قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری اظهار کرد: نمایندگان مجلس با تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، برای این قانون در بودجه ۹۰ ردیفی را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن این قانون باید اجرا شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از سال ۸۸ میزان این همسان‌سازی تغییری نکرده است، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی نیز در این رابطه و برای احقاق حق بازنشستگان کاری را شروع  و جلسه‌های متعددی را در این باره برگزار کرده است.

وی گفت: حقوق و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان اینکه محق هستند باید پیگیری شود، البته اگر لایحه‌ای هم از سوی دولت به مجلس ارائه شود آن را با طرحی که در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است تلفیق می‌کنیم.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران صندوق تامین اجتماعی از پیگیری برای نحوه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق از طریق معاونت حقوقی دولت خبر داده و اعلام کرده است، کانون بازنشستگان با همراهی معاونت اداری و مالی صندوق تامین اجتماعی، دفاعیه‌ای را در این خصوص به اداره حقوقی دولت ارائه تا با تسلیم این دفاعیه، حوزه حقوقی دولت نسبت به تفسیر مجدد قانون اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1695.bos