شماره: 1676 تاریخ : 1390/05/27-12:00:00

مصرف هات داگ سیگار مانند برای بدن مضر است

:مرکز تحقیقات سرطان در آمریکا اعلام کرد مصرف 50 گرم گوشت فرآوری شده (تقریبا یک هات داگ) به اندازه یک پاکت سیگار به بدن آسیب رسانده و موجب ابتلا به سرطان می شود.

 

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،در سال 2010، بیش از 1/1 میلیون هات داگ تنها در اتوبانی که مخصوص تردد موتورسواران در خارج از ایندیانا پولیس (مرکز ایالت ایندیانا در ایالات متحده آمریکا) است، فروخته شد. در این اتوبان که محل فروش هات داگ است، بیلبوردی نصب شد که عکس روی آن یک بسته سیگار را که درونش پر از هات داگ های کبابی بود، نشان می داد. کنار این جعبه، عکس جمجمه ای که نشانه خطر مرگ است قرار داشت که روی آن نوشته شده بود: «اخطار! هات داگ سلامت شما را به خطر می اندازد.» هدف شرکت مجری پروژه سرطان (cancer   project) از نصب این بیلبورد این بود که به همگان بگوید مصرف گوشت های فرآوری شده باید به صفر برسد.
سوزان لوین (
susan levinمتخصص تغذیه و مدیر آموزش تغذیه کمیته پزشکان و مسئولیت پزشکی در آمریکا می گوید: «مصرف گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ می تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و انواع سرطان را افزایش دهد.»
این کمیته پیشنهاد داده است تا روی بسته بندی های هات داگ نیز مانند بسته بندی های سیگار، برچسب هشداردهنده نصب شود تا مصرف کنندگان بدانند، هات داگ برای سلامتی شان ضرر دارد.
گوشت های فرآوری شده به دلیل نیترات بالا، اثرات منفی بر سلامت انسان گذاشته و خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهند.
بنا به گزارش مرکز تحقیقات سرطان در آمریکا مصرف روزانه تنها 50 گرم گوشت فرآوری شده (تقریبا به اندازه یک هات داگ) میزان ابتلا به سرطان دستگاه گوارش را 21 درصد افزایش می دهد. سرطان دستگاه گوارش، سومین سرطان شایع در ایالات متحده آمریکاست.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1676.bos