شماره: 1650 تاریخ : 1390/05/25-12:00:00

نماد بانک پاسارگاد امروز گشایش می‌یابد

:نماد بانک پاسارگاد امروز با عنوان «وپاسار» در تابلوی اول بورس اوراق بهادار گشایش می‌یابد.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،بانک پاسارگاد با سرمایه 27 هزار و 258 میلیارد ریال بزرگ‌ترین بانک کشور از نظر سرمایه است که از امروز وارد بورس می‌شود.

به مناسبت ورود بانک پاسارگاد به بازار سرمایه، دیروز مراسم معارفه این بانک با حضور مدیران بانک مرکزی، بورس، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری و صدها تن از سهامداران بانک پاسارگاد در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم گزارشی از عملکرد بانک پاسارگاد در پنج سال و نیمی که از آغاز فعالیت آن می‌گذرد توسط علی‌اکبر امین تفرشی، عضو علی‌البدل هیات مدیره ارائه شد.
پس از آن گزارشی کوتاه از عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد و شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) توسط دو تن از مسوولین این شرکت ارائه گردید.
در گزارش عملکرد این بانک آمده است: بانک پاسارگاد در مدت فعالیت خود توانسته است افتخارات زیادی را کسب کند که نشان‌دهنده همت و تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه است. در این گزارش همچنین به دلایل برتری‌های بانک پاسارگاد اشاره شده است. ثبات مدیریتی، ساختار سهامداری، استفاده از سرمایه انسانی متخصص، زنجیره صنایع مختلف و طراحی و توسعه نرم‌افزار اختصاصی از جمله این دلایل برشمرده شده است.
در بخش دیگری از این گزارش، به چشم‌انداز بانک پاسارگاد در سال 1400 اشاره شده است. کسب 20 درصد بازار پولی کشور، افزایش سهم درآمدهای غیرتسهیلاتی تا میزان 40 درصد کل درآمدها، افزایش سرمایه تا مبلغ 120 هزار میلیارد ریال، قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر ایران و کسب رتبه 100 بین هزار بانک برتر دنیا، از جمله اهداف چشم‌انداز این بانک در سال 1400 است.

این گزارش می‌افزاید: براساس بررسی‌های کارشناسی، نرم حاشیه سود خالص صنعت بانکداری در سال 1389 معادل 41/36 درصد بوده در حالی که این رقم در بانک پاسارگاد درسال یادشده معادل 29/65 درصد بوده است. همچنین نرم نسبت درآمد کارمزدی به کل درآمدها در صنعت بانکداری در سال 89 معادل 67/10 و در بانک پاسارگاد 56/20 درصد اعلام شده است.
سود خالص بانک پاسارگاد در سال 1389 معادل 6 هزار و 64 میلیارد ریال و برنامه این بانک برای سود خالص سال 1390 معادل 8 هزار و یک میلیارد ریال اعلام شده است.
EPS   بانک پاسارگاد برای سال 1390 هم 293 ریال با سرمایه 27 هزار و 258 میلیارد ریال اعلام شده است. در بخش خدمات بانکداری الکترونیک هم بانک پاسارگاد با راه‌‌اندازی بانکداری مجازی، اولین بانکی است که در این راه قدم برداشته است. سیستم بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، ارائه‌دهنده مجموعه‌ای از خدمات بانکی است که برای نخستین بار توسط این بانک و به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعبه‌ها در فضای مجازی راه‌اندازی شده و امکاناتی چون خدمات سپرده، خدمات کارت، خدمات چک، خدمات تسهیلات و خدمات ارزی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1650.bos