شماره: 1637 تاریخ : 1390/05/24-12:00:00

نادر قاضی‌پور:

ممنوعیت واردات خودروهای سواری اشتغال را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که خودروسازان داخلی نباید به بهانه ایجاد اشتغال برای جوانان محصول‌های بی‌کیفیتی را تولید و به مردم ارائه کنند، گفت: مسئولان م

 به گزارش روز  دوشنبه  شبکه  تخصصی بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری خانه ملت "نادر قاضی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان ابن که بحث بی‌کیفیت بودن خودرو‌ها در ایران شامل تمام تولید‌های خودروسازان ایرانی نمی‌شود، تصریح کرد: بسیاری از خودروهای تولیدی در ایران کیفیت بالایی دارند و کشورهای فراوانی از این خودروها استفاده می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین اداره استاندارد وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تولید خودرو در کشور می‌تواند کیفیت خودروها را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

وی، اشتغال را یکی از مسائل اساسی کشور خواند و بیان کرد: صنعت خودروسازی در کشور ظرفیت فراوانی برای ایجاد اشتغال دارد و خودروسازان می‌توانند با توسعه مناسب این صنعت و افزایش سطح کیفی محصول‌های خود تا حدود زیادی مشکل بیکاری در کشور را برطرف کنند.

قاضی‌پور تأکید کرد: خودروسازان داخلی نباید به بهانه ایجاد اشتغال برای جوانان، محصول‌های بی‌کیفیتی را تولید و به مردم تحویل دهند.
مأموران راهنمایی و رانندگی نباید در جاده‌ها به شکل نامحسوس حضور داشته باشند و باید با حضور مشخص در راه‌ها بجای برخورد با متخلفان از بروز تخلف جلوگیری کنند

وی از نحوه حضور مأموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور انتقاد کرد و افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی نباید در جاده‌ها به شکل نامحسوس حضور داشته باشند و باید با حضور مشخص در راه‌ها به جای برخورد با متخلفان از بروز تخلف جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان این که بالا بودن تعرفه واردات خودرو در ایران می‌تواند به توسعه صنعت خودروسازی کمک کند، افزود: مسئولان می‌توانند برای افزایش موقعیت شغلی در این صنعت واردات خودرو به ایران را ممنوع کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که مسئولان اجرایی نباید برای افزایش تعرفه واردات خودروهای سواری به ایران، تعرفه واردات خودروهای سنگین را هم افزایش دهند، یادآور شد: ورود خودروهای سنگین به ایران می‌تواند اقتصاد کشور را توسعه دهد و مسئولان باید بسترهای لازم برای افزایش واردات خودروهای سنگین به کشور را فراهم کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1637.bos