شماره: 1625 تاریخ : 1390/05/23-12:00:00

سازمان تامین اجتماعی حق دریافت فرانشیز از بیمه شدگان را ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره استفساریه‌ای که سازمان تامین اجتماعی در خصوص اخذ فرانشیز در مراکز درمانی تحت نظارت این سازمان به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌، گف

 انوشیروان محسنی‌بندپی" درباره اخذ فرانشیز از بیمه‌شدگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی اگر بتواند برای پولی که بابت درمان از بیمه شده‌گان تامین اجتماعی دریافت می‌کند، مدیریت مناسبی داشته باشد کمبودی در این زمینه احساس نخواهد کرد؛ در عین حال اگر هم این سازمان در تامین منابع مالی دچار مشکل می‌شود نباید به آحاد مردم جامعه فشار وارد کند.

نماینده نوشهروچالوش در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی حق ندارد از مردم در مراکز درمانی تحت پوشش خود فرانشیز دریافت کند زیرا اخذ فرانشیز نیازمند مصوبه شورای تامین اجتماعی وشورایعالی رفاه است.

وی افزود: قابل پیش‌بینی است که باب شدن دریافت و اخذ فرانشیز از مردم مشکلاتی را در حوزه سلامت برای آنها به وجود خواهد آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از سر فصل‌های برنامه های وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی این بود که بخشی از درآمد حاصل از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را باید به سمت ارتقای نظام تامین اجتماعی ببریم تا از این طریق در بخش‌های درمانی از مردم پول کمتری گرفته شود این در حالی است که این اقدام با هدف وزیر رفاه مغایرت دارد.

محسنی بندپی درباره استفساریه‌ای که سازمان تامین اجتماعی در این خصوص به مجلس ارسال کرده‌، گفت: واکنش و نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نبوده است، اما بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس به این استفساریه رای دهند؛ من نیز مخالف این استفساریه هستم زیرا تنها باعث بیشتر کردن هزینه‌ها به مردم خواهیم بود.

"رحمت‌الله حافظی" مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برای اخذ فرانشیز از بیمه‌شدگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی، همچنان در انتظار نتیجه استفساریه‌ای که در این خصوص به مجلس ارسال کرده‌ایم، هستیم گفته است: در صورت تایید امکان دریافت فرانشیز از بیمه‌شدگان در مراکز ملکی این صندوق از سوی مجلس شورای اسلامی، دریافت فرانشیز تنها در بخش سرپایی اجرا خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1625.bos