شماره: 162 تاریخ : 1390/03/13-12:00:00

پایه‌های لرزان صندلی ریاست اوپک برای ایران

این اظهارات در شرایطی مطرح شد که رییس جمهوری روز پنج شنبه در حکمی علی آبادی را به عنوان سرپرست وزارت نفت منصوب کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که تأخیر دولت در معرفی سرپرست وزارت نفت، ج ایران در اوپک را تهدید کرده است، گفت: رئیس ایرانی نشست

 به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت "عباسعلی نورا" ، با بیان این که دولت با معرفی نکردن سرپرست برای وزارت نفت، خلاف قانون عمل کرده است، تصریح کرد: با توجه به این که وزارت نفت دارای گستردگی فراوانی است، رئیس‌جمهوری با معرفی نکردن سرپرست برای این وزارتخانه، تمام طرح‌های آن را با مشکل روبه‌رو کرده است.
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که کمتر از دو هفته به آغاز نشست وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) در وین باقی مانده است، افزود: با توجه به این که ریاست این نشست بر عهده وزیر نفت ایران است، این نشست، اهمیت زیادی برای مسئولان کشور دارد.
وی ادامه داد: با توجه به این که رئیس‌جمهوری با معرفی نکردن سرپرست وزارت نفت، رئیس نشست آینده وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت را هم معرفی نکرده است، این تأخیر ریاست‌جمهوری موجب شده است جایگاه ایران در اوپک تهدید شود.
نورا با بیان این که بر اساس قانون، نماینده ایران در اجلاس آتی وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت در وین، رئیس این نشست است، گفت: رئیس‌جمهوری نباید با تأخیر در معرفی نماینده ایران در این نشست، اجازه سودجویی را به دشمنان ایران را دهد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: رئیس‌جمهوری باید نماینده ایران برای حضور در نشست وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت در وین را از میان افرادی که تجربه بالایی در حوزه نفت دارند انتخاب کند.
یکصد و پنجاه و نهمین کنفرانس عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) برای یک روز، هشتم ژوئن سال جاری (چهارشنبه ۱۸خرداد) در مقر اوپک در وین برگزار می‌شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/161.bos