شماره: 312266 تاریخ : 1396/10/05-06:59:36

161 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات سازمان چای گفت: تا کنون 161.5 میلیارد تومان معادل بیش از 80 درصد بهای برگ سبز تحویلی به حساب چایکاران واریز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خیراله امیری معاون بهبود تولیدات  سازمان چای با اشاره به آخرین وضعیت مطالبات چایکاران اظهار کرد: امسال 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تا کنون 161.5 میلیارد تومان معادل بیش از 80 درصد بهای برگ سبز تحویلی پرداخت شده است.

به گفته وی؛ با پیگیری سازمان چای و مساعدت دولت و کارخانه های چای، مابقی مطالبات در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
امیری با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات صندوق حمایت  چایکاران به کشاورزان گفت: تاکنون 5.2 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد به منظور تغذیه و نگهداری باغات و نوسازی کارخانه ها به 4 هزار کشاورز و صاحبان کارخانه چای پرداخت شد و پیش بینی می شود که این رقم تا پایان سال به 30 میلیارد تومان برسد.
 این مقام مسئول ادامه داد: با ایجاد تفاهم نامه با بانک ها درصدد ارائه تسهیلات ارزان قیمت در کنار صندوق تسهیلات به چایکاران هستیم که بدین منظور پیش بینی می شود که رقمی بالغ بر 10 تا 15 میلیارد تومان با بهره کمتر از 10 درصد در اختیار چایکاران قرار گیرد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات به زراعی در سال های قبل به چایکاران بیان کرد: در دولت یازدهم رقمی بالغ بر 35 میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق و سازمان چای به چایکاران پرداخت شد.
 معاون بهبود تولیدات چای در توصیه ای به چایکاران تاکید کرد: دی ماه بهترین زمان برای انجام عملیات به زراعی است، چرا که گیاه مقاومت بهتری خواهد داشت، از این رو از چایکاران تقاضا داریم که نسبت به آغاز هر چه سریع تر عملیات به زراعی باغات خود اقدام کنند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/161-میلیارد-تومان-از-مطالبات-چایکاران-پرداخت-شد.bos