شماره: 1608 تاریخ : 1390/05/20-12:00:00

آمارهای بی اساس!!

آمارها برای هر اقدام و برنامه ای در کشور گویای برنامه ریزی دقیق ، آینده نگری ، پیش بینی های لازم در مواقع ضروری و آگاهی مسوولان و مردم از وضعیت موجود است تا براساس آن دست اندر کاران بتوانند تدبیر لازم

در کشور ما ، ظاهرا مد شده است که هر کسی در هر لباسی وسنگری براساس گمانه زنی ها، تصورات و گمان های ذهنی و گاه شنیداری خویش و گاهی در لباس ضربه زدن به اصل و  اساس یک مجموعه یا فرد ، از طریق رسانه ها آنهم رسانه های فراگیر اطلاعات و آمار می دهد و کشوری را دچار نگرانی می کند.

اینکه گفته می شود، آمارها باید از مسیر مرکز آمار ایران  یا  مراکز رسمی مشابه ارایه شود، سخن بسیار درستی است و شایسته است که رسانه ها از جمله خود ما در شبکه تخصصی بانک و صنعت در هر جا و از زبان هر کسی آمار و ارقام و اعدادی را شنیدم ، بدون تحقیق و بررسی منعکس نکنیم.

به عنوان نمونه به آمارهای زیر که رسانه های کشور " نه تنها سایت های خاص و عام بلکه رسانه های رسمی و فراگیر نیز آن ها منعکس کرده اند"،  توجه کنید:

روان شناس ها اعلام می کنند، از هر سه نفر ایرانی یک نفر مشکل یا علائم جدی از مشکلات روانی دارد" حالا خوب است که نگفته اند از هر 3 نفر یک نفر دیوانه است!".

تهران در سال 1390 که امروز ششم مرداد است ، یک روز هم هوای سالم نداشته است.!

میزان مطالعه در میان ایرانی ها فقط یک دقیقه و خوش انصاف هاش گفته اند که 30 دقیقه است.!

سن اعتیاد در میان نوجوانان بالاست و حتی به دبستا ن ها هم  کشیده شده است.!!

بدهی های ایران به بالای صدها میلیارد دلار رسید، ایران به .....!!

و.... از این آمارهای بی اساس ، مزخرف و بسیار نادرست که تنها دشمنان را شاد می کند و گمان می رود دست هایی در پشت و جلوی پرده خواسته و ناخواسته در کار است . بسیاری از رسانه ها ی داخلی هم بدون مطالعه یا بی توجه به منافع ملی همین آمارهای بی اساس را منعکس می کنند که شرم آور است.!!!

به نظر می رسد این آمارها را جریان ها ، افراد و بعضا شخصیت های داخلی و خارجی اعلام می کنند که می خواهند ، آمار درستی از آن ها در اختیار افکار عمومی قرار نگیرد و دولت و  ملت و .... را مشغول می کنند.

بسم الله یک حساب دوتا دوتا چهار داشته باشیم و ببینیم که آمارها به عقل انسان جور می اید. به عنوان نمونه اینکه اگر از هر 3 نفر ایرانی یک نفر مشکل روحی و روانی داشته باشد، باید ما و شما در میان دوستان و بستگان و در مدرسه و دانشگاه و اداره ای که کار می کنیم این عدد و رقم افراد دارای این مشکل را به عینه مشاهده کنیم.

نسل ایرانی که طی یک دهه گذشته در اغلب مسابقه های علمی جهان و در المپیاد ها مقام های بسیار برجسته و در اغلب موارد مقام نخست را کسب کرده و این توفیقات روزافزون تداوم دارد و در دانش هسته ای ، سلولهای بنیادی، هوا فضا، تولید سلاح های پیشرفته ،دارو سازی و... سر آمد شده و براساس  آمارهای مجامع بین المللی در دهه اخیر از نظر رشد علمی مقام اول را نسبت به گذشته خود داراست ، می تواند این همه دیوانه و روانی و.... داشته باشد.

آن هایی که این اخبار مسرت بخش و غرور آفرین را می شنوند، واقعا تحمل نمی کنند و تلاش دارند به هر شکل ممکن ایران و ایرانی را زیر سووال ببرند و کسانی که خود مشکل روانی دارند یا حداکثر در مطب خود چند نفر را ویزیت می کنند، دنیا را تا نوک دماغ شان تحلیل و تفسیر کرده و این بسط و تفسیر را به ملت ایران تعمیم می دهند.؟!!

ایران و ایرانی بسیار هوشیار است و در طول تاریخ این هوشمندی را نشان داده است و اکنون نیز جوان برومند ایرانی  چه در داخل سرزمین خود یا در سرزمین های دیگر که در همه عرصه های علم و فناوری سر آمد گشته، بسیاری از افراد به این پیشرفت های غبطه می خورند و قصد دارند با آمارهای نادرست از ملت و نسل ایرانی  انتقام بگیرند.

به مسوولان کشور و دست اندر کاران ، گویندگان، مجلسی ها ، وعاظ  و.... توصیه می شود که به محض شنیدن یک عدد و رقم آن را بلافاصله مهر سندیت بر آن نزنند و برای بازگویی حتما برروی عدد و رقم تحقیق و یا حداقل تفکر کنند و اصولا ببینند که به عقل خودشان جور می شوند.!!ً

در هر کشور مشکلات روانی ، رشوه خواری ، ثروت اندوزی ، اجحاف، بدگمانی ، آلودگی های مختلف و.... وجود دارد و کشور ما نیز از این قاعده مبرا نیست ، اما انصافا  آمارهای بی اساس و ثابت نشده ندهید . نمی گوییم که مشکلی نیست ، اما شما هم آن را هزاران هزار برابر نکنید.!

به عنوان یک روزنامه نگار کهنه کار در هر نشست و مجمعی ثابت می کنم که این آمارها پایه علمی و اساس درستی نداشته و  ندارد و براساس احساسات ، تسویه حساب ها، شنیده ها و یا غرض ورزی و کینه توزی ارایه می شود./م

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1608.bos